این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 3 دی 1404
سیاستگذاری عمومی
، جلد ۶، شماره ۱، صفحات ۱۱۱-۱۲۸
عنوان فارسی
الگوهای ذهنی اعضای هیئت علمی درباره پیامدهای سیاست رشد کمی دانشجویان: مطالعهای براساس روش کیو
چکیده فارسی مقاله
در ایران سونامی رشد بیرویه کمی دانشجویان در سالهای پس از انقلاب به ویژه سالهای اخیر، پیامدهای متعددی در سطح جامعه داشته است. هدف این مقاله شناسایی پیامدهای رشد کمی دانشجویان در ایران از دیدگاه اعضای هیئت علمی است. به این منظوربااستفاده از روششناسی کیو،ذهنیتهای مختلف اعضای هیئت علمی نسبت به این موضوع تحلیل و بررسی شد. پژوهش حاضر با رویکرد اکتشافی به روش پیمایشی انجام گرفته است. ابزار گردآوری دادهها مصاحبه بود و نمونهگیری به روش در دسترس انجام گرفت. برای تحقق هدف پژوهش، پس از مطالعه متون نظری تحقیق و انجامدادن ده مصاحبه باخبرگان آگاه و متخصص در حوزه موضوع پژوهش و با معیار اشباع نظری دادهها، و ارسال ایمیل به اعضای هیئت علمی، پس از خلاصهسازی و بررسی گزارههای حاصله،38 گزاره به عنوان پیامد رشد کمی دانشجویان شناسایی و اولویتبندی شد.درنهایت، نتایج نشان داد دو دیدگاه یا الگوی ذهنی متمایز نسبت به پیامدهای رشد کمی دانشجویان وجود دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
الگوی ذهنی،آموزش عالی،رشد کمی دانشجویان،کیفیت آموزش عالی،
عنوان انگلیسی
Mental Patterns of Students’ Quantitative Growth Policy Outcomes: The Study Based On Q Methodology
چکیده انگلیسی مقاله
One of the most important foundations of sustainable development is to educate efficient manpower which is vital for developing countries like Iran. However, the tsunami of unprecedented qualitative growth of student upon Islamic revolution especially in recent years has brought paramount consequences in the society. Present paper attempt to identify the consequences of students’ qualitative growth by using Q methodology. In present paper, upon reviewing the relevant literature as well as conducting 10 interviews with elites and sending email to faculties of universities and summarizing/investigating the relevant data, 38 items were recognized as consequences. They were prioritized by participants. The instrument was interview. Ultimately, the mindsets of participants were divided into two mental patterns (paradigms) base on the findings of Q factor analysis; in other words, research findings indicate that there are two different mental paradigms or insights on the consequences of quantitative growth in universities.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
الگوی ذهنی,آموزش عالی,رشد کمی دانشجویان,کیفیت آموزش عالی
نویسندگان مقاله
حسن داناییفرد |
استاد مدیریت دولتی دانشگاه تربیت مدرس
زینب مولوی |
استادیار مدیریت دولتی مؤسسه آموزش عالی طلوع مهر قم
نشانی اینترنتی
https://jppolicy.ut.ac.ir/article_76993_adc1fadd48b80963fe1ef3062d9d544f.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات