این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
، جلد ۹، شماره ۲، صفحات ۸۱-۶۴
عنوان فارسی
استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام بهعنوان ابزار مدیریت برند شخصی ورزشکاران حرفهای
چکیده فارسی مقاله
اینستاگرام بهطور فزایندهای به ابزاری جهت به اشتراک گذاشتن محتوای بصری برای ورزشکاران حرفهای تبدیل شده است. بههمین جهت هدف از پژوهش حاضر استفاده از اینستاگرام بهعنوان ابزار مدیریت برند شخصی ورزشکاران حرفهای بود. روش تحقیق کیفی از نوع تحلیل محتوای کمی بود. 472 پست در اینستاگرام از دو فوتبالیست حرفهای (کریستیانو رونالدو و لیونل مسی) تجزیه و تحلیل شد که در آن عکسها بر اساس ویژگیهای مرتبط و غیر مرتبط با محصول طبقهبندی شدند. تجزیه و تحلیل آماری شامل تحلیل محتوای پستهای اینستاگرامی و بررسی تعداد لایک و کامنتهای آنها در صفحه اینستاگرام ورزشکاران مورد مطالعه بود. یافتهها نشان داد؛ برای هر دو ورزشکار، پستهای با ویژگیهای غیر مرتبط با محصول بهطور قابل ملاحظهای بیشتر از پستهای با ویژگیهای مرتبط با محصول در اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده بود. تعداد لایکها در پستهای با محتوای ویژگیهای مرتبط با محصول بهطور قابل توجهی بالاتر از تعداد لایکهای پستهای مربوط به ویژگیهای غیر مرتبط با محصول برای هر دو ورزشکار بود. همچنین، تعداد کامنتها در پستهای با محتوای ویژگی غیر مرتبط با محصول بهطور قابل توجهی بالاتر از تعداد کامنتهای پستهای ویژگی مربوط به محصول برای هر دو ورزشکار بود. این مطالعه نشان میدهد که اینستاگرام، درک چگونگی درگیری و تعامل طرفداران با پستهای مربوط به ویژگیهای برند ورزشکار را تسهیل کرده و طرفداران میتوانند در فرآیند ساخت برند ورزشکار از طریق لایک و کامنت نقش فعالتری داشته باشند. بر این اساس پیشنهاد میشود که ورزشکاران حرفهای باید درک بیشتری از نشانهشناسی تصاویر برای پستها جهت افزایش تعدادکامنت و لایک طرفداران
کلیدواژههای فارسی مقاله
اینستاگرام، مدیریت برند، ورزشکار حرفهای، ویژگی برند،
عنوان انگلیسی
Using social media of Instagram as personal brand management tool for professional athletes
چکیده انگلیسی مقاله
Instagram has increasingly become a tool for sharing visual content for professional athletes. Therefore, the purpose of this study was to use Instagram as a personal brand management tool for professional athletes. The method of qualitative research was quantitative content analysis. 472 Instagram posts of two professional footballers (Cristiano Ronaldo and Lionel Messi) were analyzed, in which the photos were categorized based on product-related and non-product-related attributes. Statistical analysis included analyzing the content of Instagram posts and examining the number of likes and comments on the athletes' Instagram page. The findings showed; for both athletes, posts with non-product-related features were significantly more shared than posts with product-related features on Instagram. The number of likes on posts with product-related attributes was significantly higher than the number of likes on posts with non-product-related features for both athletes. Also, the number of comments in posts with product-unrelated attributes content was significantly higher than the number of comments in product-related attributes posts for both athletes. This study shows that Instagram facilitates the understanding of how fans engage and interact with posts related to athlete brand attributes, and fans can play a more active role in the athlete brand building process through likes and comments. Based on this, it is suggested that professional athletes should have a greater understanding of the semiotics of images for posts in order to increase the number of comments and likes of their fans.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
اینستاگرام, مدیریت برند, ورزشکار حرفهای, ویژگی برند
نویسندگان مقاله
عابد محمودیان |
مدیریت ورزشی، دانشگاه کردستان
سعید صادقی بروجردی |
استاد مدیریت ورزشی دانشگاه کردستان
وحید دلشب |
کارشناسی ارشد مدیری ورزشی، دانشگاه کردستان
نشانی اینترنتی
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_8336_eb56b4d2f430e800d9ba6ae1dbf8fca1.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات