این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
، جلد ۸، شماره ۲، صفحات ۳۷-۴۸
عنوان فارسی
تبلیغات رسانه های اجتماعی: واکاوی نقش اطلاع دهندگی، تصویر اجتماعی و خلاقیت در تبلیغات بر قصد خرید (مورد مطالعه: مشتریان محصولات تولیدی شرکت مجید)
چکیده فارسی مقاله
هدف اصلی پژوهش حاضر واکاوی نقش اطلاع دهندگی تبلیغات، تصویر اجتماعی و خلاقیت در تبلیغات بر نگرش نسبت به تبلیغات رسانه های اجتماعی و قصد خرید است. این مدل در جامعۀ آماری مخاطبان صفحۀ اینستاگرامی شرکت محصولات ورزشی مجید (مروژ) به آزمون گذاشته شده است. در ادامه 238 نفر از استفاده کنندگان محصولات شرکت مجید که در شبکۀ اجتماعی اینستاگرام فعال بوده اند و با تبلیغات این شرکت مواجه شده اند، از طریق پرسشنامه و با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس به عنوان نمونۀ آماری پژوهش مورد بررسی قرار گرفتند. مطالعۀ حاضر از لحاظ هدف کاربردی، از نوع تحقیقات توصیفی و با روش پیمایشی بود. جهت سنجش اطلاعات از پرسشنامۀ استاندارد 16 گویه ای با طیف 5 گزینه ای لیکرت استفاده شد و داده ها به کمک مدل یابی معادلات ساختاری در نرم افزار اسمارت پی ال اس 3 مورد تحلیل قرار گرفت. یافته های پژوهش نشان داد که اطلاع دهندگی تبلیغات، نقش و تصویر اجتماعی و خلاقیت در تبلیغات تأثیر مثبت و معناداری بر نگرش نسبت به تبلیغات رسانه های اجتماعی دارد. سرانجام، بین نگرش نسبت به تبلیغات رسانه های اجتماعی و قصد خرید تأثیر مثبت و معناداری یافت شد. بنابراین، هر چه نگرش افراد نسبت به تبلیغات اینترنتی بیشتر باشد، انگیزه آن ها نسبت به جستجو درباره اطلاعات تشدید می یابد. به عبارت دیگر، نگرش افراد، مقدمه ای بر پاسخ افراد نسبت به تبلیغات و متعاقباً قصد خریدشان است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
رسانه اجتماعی، خلاقیت، تصویر اجتماعی، اطلاع دهندگی تبلیغات،
عنوان انگلیسی
Social Media Advertising: Analysis the Role of Informativeness, Social Image and Creativity in Advertising on Purchase Intention (Case of Study: Customers Sport Products Company Majid)
چکیده انگلیسی مقاله
The main issue of the present research is to examine the role of advertising informativeness, social image and creativity in advertising on attitudes toward social media advertising and purchasing intention. This model has been tested in the statistical population of Majid Sport Products Manufacturing Company's Instagram page. Afterwards, 238 users of Majid Company's products that were active on the social network Instagram and were exposed to the company's advertising were surveyed through a questionnaire and using the available sampling method as a statistical sample. The purpose of this study is descriptive and survey research. Data were collected using a 16-item standard questionnaire with 5 Likert options and Structural equations’ modeling was used to analyze research data with Smart-PLS3 software. The results indicate that advertising informativeness, social role and image and creativity have a positive and significant effect on the attitude towards social media advertising. Finally, there was a positive and significant relationship between attitude toward social media advertising and purchase intention. Therefore, the more people's attitude toward internet advertising, the greater their motivation to search for information. In other words, people's attitude is an introduction to people's response to advertising and subsequently their intention to buy.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
رسانه اجتماعی, خلاقیت, تصویر اجتماعی, اطلاع دهندگی تبلیغات
نویسندگان مقاله
مرتضی ملکی مین باش رزگاه |
استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
هوشمند باقری قره بلاغ |
دانشجوی دکتری گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
محسن عین علی |
دانشجوی دکتری، گروه مدیریت دولتی، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
نشانی اینترنتی
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_6851_be928163c75c8077cb40608af8190f4a.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات