این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی، جلد ۸، شماره ۲، صفحات ۱۰۳-۱۱۵

عنوان فارسی نقش تعدیل‌کنندگی استفاده از اینستاگرام در رابطه بین درگیری با تیم، وابستگی و وفاداری هواداران(مطالعه موردی: تیم فوتبال پرسپولیس)
چکیده فارسی مقاله هدف از پژوهش حاضر، بررسی نقش تعدیل‌کنندگی استفاده از اینستاگرام در رابطه بین درگیری با تیم، وابستگی و وفاداری هواداران بود. روش تحقیق پژوهش حاضر توصیفی–همبستگی بوده و جامعۀ آماری شامل کلیۀ دانشجویان هوادار تیم فوتبال پرسپولیس در دانشگاه کردستان بودند که420 نفر از آنها به‌عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. از پرسشنامه‌های ابعاد درگیری ورزشی از کایل و همکاران(2003)، وابستگی از فانک و جیمز(2006)، وفاداری از بائر و همکاران(2008) استفاده شد که روایی صوری و محتوایی آن به وسیله متخصصان و همسانی درونی آنها از طریق آلفای کرونباخ تأیید و برای آزمون فرضیات از مدل معادلات ساختاری و رگرسیون خطی استفاده گردید. نتایج نشان داد که درگیری با تیم با ضریب رگرسیون 0/24 بر وابستگی به تیم و متغیر وابستگی به تیم نیز با با ضریب رگرسیون 0/50 بر وفاداری هواداران اثر مثبت و معناداری دارد. همچنین متغیر درگیری با تیم بدون حضور استفاده از اینستاگرام به میزان 14 درصد از واریانس وابستگی به تیم را پیش‌بینی می‌کند و این مقدار در حضور استفاده از اینستاگرام به میزان 3/5 درصد یعنی برابر با 17/5 درصد افزایش می‌یابد به لحاظ نظری نتایج این پژوهش کاربرد شبکه اجتماعی اینستاگرام و اهمیت تولید محتوای مجازی در استراتژی‌های بازاریابی تیم‌های ورزشی را برجسته می‌کند. به لحاظ عمی، به مدیران تیم‌های ورزشی پیشنهاد می‌شود، با تقویت روابط خود با هواداران از طریق اینستاگرام، افزایش احتمال درگیری، وابستگی و وفاداری هواداران خود را فراهم سازند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اینستاگرام، درگیری، وابستگی، وفاداری، هواداران،

عنوان انگلیسی Moderating Role of Using Instagram in Relation between Involvement with the Team, Attachment and Fan Loyalty )Case Study: Persepolis Football Team)
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of the present study was to examine moderating role of using Instagram in relationship between involvement with the team, Attachment and the fans loyalty ) Case Study: Persepolis football team). The research method was descriptive-correlational. The statistical population consisted of all students of Persepolis fans football team in University of Kurdistan, that 420 of them were selected as statistical sample. The questionnaires of sports involvement dimensions by Kyle et al. (2003), attachment from Funk and James (2006), loyalty by Baer et al. (2008) were used, that its formal and content validity was by experts and their internal consistency was confirmed through alpha Cronbach, and structural equations and linear regression were used to test the hypotheses. The results showed that the involvement with the team, with a regression coefficient of 0.24, had a positive effect on the team's dependency variable, and also dependency variable of the team with a 0.50 regression coeficient, had a positive and meaningful effect on fans’ loyalty. Also, the team involvement variable without the use of the Instagram, predicts 14% of the variance of the team's attachment, which increases by 3.5% in the presence of Instagram, that is, 17.5% of increasing. Theoretically, the results of this research highlight the importance and application of the social media platform and the production of optimal content in the team marketing strategies. Scientifically, it is suggested to the sport team managers, by strengthening their relationships with fans through Instagram, increase the likelihood of involvement, dependence and loyalty of their
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله اینستاگرام, درگیری, وابستگی, وفاداری, هواداران

نویسندگان مقاله عابد محمودیان |
دانشجوی دکتری،گروه مدیریت ورزشی،دانشگاه کردستان، کردستان، ایران

سعید صادقی بروجردی |
استاد، گروه مدیریت ورزشی،دانشگاه کردستان، کردستان، ایران.

مجتبی قاسمی سیانی |
دانشجوی دکتری،گروه مدیریت ورزشی،دانشگاه کردستان، کردستان، ایران

آکو ابراهیم فقی محمود |
استادیار، گروه مدیریت ورزشی،دانشگاه حلبچه، حلبچه، عراق


نشانی اینترنتی https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_7330_ff1c6f71637636da4c42fe7bf1372874.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات