این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 4 دی 1404
مدیریت سازمان های دولتی
، جلد ۱۰، شماره ۱ (پیاپی ۳۷)، صفحات ۱۲۵-۱۳۸
عنوان فارسی
پایش حصار شیشهای اطلاعات بر بدبینی سازمانی
چکیده فارسی مقاله
امروزه با پیشرفت علم و فناوری مدیران با حجم عظیمی از اطلاعات مواجه هستند که خواسته یا ناخواسته با پالایش و انتخاب دستهای از اطلاعات، خود را در حصار شیشهای اطلاعات محصور مینمایند. این امر موجبات عدم اطمینان و بدبینی کارمندان نسبت به آنان را فراهم میآورد. هدف از پژوهش حاضر نقش پایش حصار شیشهای اطلاعات مدیریت بر بدبینی سازمانی است. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی - پیمایشی، از نوع علّی است. جامعه آماری پژوهش، کلیه کارکنان شعب بانک ملت در شهر اصفهان به تعداد 420 نفر هستند که با استفاده از نمونهگیری تصادفی ساده تعداد 208 نفر انتخاب و پرسشنامه بین آنان توزیع شد. روایی پرسشنامه از طریق روایی صوری و رواییسازه و پایایی آن با استفاده از شاخصهای آلفای کرونباخ و پایایی مرکب بررسی شد. بهمنظور تجزیه و تحلیل دادهها و آزمون فرضیههای پژوهش از روش معادلات ساختاری و نرمافزار اسمارت پی.ال.اس استفاده شد. براساس یافتههای این پژوهش بعدساختاری و بعدمدیریتی بر روی حصار شیشهای اطلاعات تأثیرگذار هستند. بهعلاوه حصار شیشهای اطلاعات مدیران بر روی بدبینی سازمانی تأثیر دارد. نتایج پژوهش حاکی از این است که حصار شیشهای اطلاعات موجب میشود که مدیران سازمان از بسیاری وقایع داخلی سازمان بیاطلاع باشند که این امر موجب ایجاد بیاعتمادی و بدبینی کارمندان به اقدامات مدیریت میگردد و میتواند لطمات و ضررهای جبرانناپذیری را برای سازمان و مدیران در پی داشته باشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
حصار شیشهای، حصار شیشهای اطلاعات، بدبینی سازمانی، بانک ملت،
عنوان انگلیسی
The Impact of Information Glass Fence on Organizational Cynicism
چکیده انگلیسی مقاله
Today, with the advancement of science and technology, managers are faced with a huge amount of information that, intentionally or unintentionally, by refining and selecting a set of information encloses managers in the glass fence of information. This causes employees to be insecure and pessimistic about them. The purpose of this study is to investigate the effect of glass fence of management information on organizational cynicism. This study was an applied one, using the descriptive survey research and causal method. The statistical population of this study is all employees of Bank Mellat branches in Isfahan, numbering 420 people. Using simple random sampling, 208 people were selected and a questionnaire was distributed among them. The validity of the questionnaire was assessed through face validity and construct validity and its reliability using Cronbach''s alpha indices and composite reliability. In order to analyze the data and test the research hypotheses, the structural equation method and Smart PLS software were used. According to the findings of this study, the structural and managerial dimensions affect the information glass fence. In addition, the glass fence of managers'' information has an effect on organizational cynicism. The research results indicate that the glass fence of information causes the managers of the organization to be unaware of many internal events of the organization, which causes distrust and cynicism of employees in the management actions and can cause irreparable damages for their organization and managers.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
حصار شیشهای, حصار شیشهای اطلاعات, بدبینی سازمانی, بانک ملت
نویسندگان مقاله
مسرت آیت |
استادیار، گروه مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.
علیرضا زارع |
کارشناسی ارشد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
نشانی اینترنتی
https://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_8260_008b6e5d536d4702e70e5210be21a8ce.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات