این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 3 دی 1404
مدیریت سازمان های دولتی
، جلد ۹، شماره ۲ (پیاپی ۳۴)، صفحات ۱۲۱-۱۳۶
عنوان فارسی
طراحی و تبیین مدل شبکه اجتماعی سازمانی در شعب بانک صادرات استان آذربایجانشرقی
چکیده فارسی مقاله
این مطالعه با رویکردی توصیفی-پیمایشی درصدد طراحی و تبیین مدل شبکه اجتماعی سازمانی در شعب بانک صادرات استان آذربایجان شرقی است. تحقیقات نشان میدهد که یکی از بهترین راهها برای رشد سازمان، ساخت و پرورش مجامع داخلی در دنیای دیجیتال است. اما پژوهشهای اخیر نشان میدهد که بهکارگیری این شبکهها آنطور که انتظار میرفته با موفقیت روبهرو نبوده است. به همین منظور، 14 مؤلفه اصلی شبکه اجتماعی سازمانی از روی ادبیات موضوع استخراج و سپس مؤلفههای اصلی در محیط بانکداری از طریق اجرای روش دلفی و با حضور 30 تن از استادان دانشگاهی و خبرگان صنعتی استخراج گردید. سپس مدل مفهومی شبکه اجتماعی سازمانی در صنعت بانکداری از روی 7 مؤلفه اصلی حاصل، شناسایی و ترسیم گردید. در ادامه پرسشنامه ای جهت آزمون فرضیهها تهیه و پایایی و روایی پرسشنامه از طریق آزمونهای آلفای کرونباخ و تحلیل عاملی تأییدی ارزیابی شد. درنهایت، آزمون فرض برای 7 فرضیه، از طریق تحلیل مسیر و معادلات ساختاری انجام گردید و سپس، مدل مفهومی مورد تأیید قرار گرفت. این پژوهش نشان داد که مؤلفههای اصلی یک شبکه اجتماعی سازمانی شامل جو کار تیمی، فناوری پیشرفته، ساختار منعطف، منابع انسانی متخصص و رقابتگرایی است که این مؤلفهها با بهکارگیری شبکه اجتماعی سازمانی رابطه معنیداری دارند. همچنین بین بهکارگیری شبکه اجتماعی سازمانی با توانمندسازی ارتباطی و مدیریت ارتباط با مشتری رابطه معنیداری وجود دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
شبکه اجتماعی سازمانی، فناوری پیشرفته، توانمندسازی ارتباطی، مدیریت ارتباط با مشتری، ساختار منعطف، رقابتگرایی،
عنوان انگلیسی
Designing and Explaining the Organizational Social Network Model in the Branches of Bank Sadera, East Azarbaijan Province
چکیده انگلیسی مقاله
This study is a descriptive survey approach to design and explain the model of the organizational social networks in the branches of Saderat Bank of East Azarbaijan Province. Research shows that one of the best ways for an organization to grow is to build and develop internal communities in the digital world; however, recent studies show that the use of these networks has not been as successful as expected. For this purpose, 14 main components of the organizational social network were extracted from the literature and then the main components in the banking contexts were extracted through the Delphi method with the presence of 30 university professors and industry experts. Then, the conceptual model of the organizational social networks in the banking industry was identified and drawn from the 7 main components. Then a questionnaire was prepared to test the hypotheses and the reliability and validity of the questionnaire were evaluated through Cronbach's alpha tests and confirmatory factor analysis. Finally, the hypothesis test for 7 hypotheses was performed through path analysis and structural equations and then, the conceptual model was confirmed. The results showed that the main components of organizational social networking are teamwork atmosphere, advanced technology, flexible structure, specialized human resources, and competitiveness, all of which have a significant relationship with organizational social networking. There is also a significant relationship between the use of organizational social networks and communication empowerment and customer relationship management.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
شبکه اجتماعی سازمانی, فناوری پیشرفته, توانمندسازی ارتباطی, مدیریت ارتباط با مشتری, ساختار منعطف, رقابتگرایی
نویسندگان مقاله
شیدا کمالی |
دانشجوی دکتری، گروه مدیریت دولتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.
محمد علی سرلک |
استاد، گروه مدیریت دولتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.
سید علی اکبر احمدی |
استاد، گروه مدیریت دولتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
محمود اسعدی |
استادیار، گروه مدیریت دولتی، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
نشانی اینترنتی
https://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_7458_bdb4f184eb7928871cc2b27035b8e271.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات