این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 3 دی 1404
مدیریت سازمان های دولتی
، جلد ۸، شماره ۴ (پیاپی ۳۲)، صفحات ۱۰۵-۱۲۴
عنوان فارسی
ارائه الگوی جبران خدمات استراتژیک مدیران ارشد سازمان تأمین اجتماعی رویکرد تحلیل تم
چکیده فارسی مقاله
در سالهای اخیر مقوله طراحی الگوی جبران خدمات مدیران و کارکنان سازمانها، یکی از مباحث حساس، پیچیده و چالشبرانگیز در حوزه مدیریت منابع انسانی هست. هدف پژوهش حاضر، شناسایی ابعاد و مؤلفههای جبران خدمات استراتژیک در سطح مدیران ارشد سازمان تأمین اجتماعی بود که با رویکرد کیفی انجام شد. روش پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از منظر روش اجرا اکتشافی است. نمونه آماری را استادان و خبرگان دانشگاهی آگاه به حوزه جبران خدمات و مدیران ارشد مرتبط با منابع انسانی سازمان تأمین اجتماعی تشکیل دادهاند. جهت گردآوری اطلاعات در این پژوهش، با 17 نفر از مطلعین کلیدی (حد اشباع) که با روش هدفمند و به قضاوت محققان انتخاب شدهاند، مصاحبه باز و عمیق صورت گرفته است. از روش تحلیل تم (مضمون) برای تحلیل و تفسیر دادههای به دست آمده از مصاحبه استفاده شده است که درنهایت 6 تم اصلی، مبنای اصلی پرداخت، انگیزانندههای کوتاهمدت، انگیزانندههای بلندمدت، مزایای مدیریتی، دریافت غیر پایهای و احترامات سازمانی و همچنین 54 تم فرعی بر مبنای تم های اصلی شناسایی گردید.
کلیدواژههای فارسی مقاله
مدل جبران خدمات، جبران خدمات استراتژیک، مدیران ارشد، سازمان تأمین اجتماعی، تحلیل تم (مضمون)،
عنوان انگلیسی
Presentation Model of the Strategic Compensation for Social Security Organization Senior Managers Approach Themes Analysis
چکیده انگلیسی مقاله
In recent years, the issue of designing a compensation model for the services of managers and employees of organizations is one of the sensitive, complex and challenging topics in the field of human resource management.The purpose of this study was to identify the dimensions and components of compensation for strategic services at the level of senior managers of the Social Security Organization, which was done with a qualitative approach.The research method is applied in terms of purpose, and exploratory in terms of implementation method. The statistical sample consists of professors and university experts aware of the field of service compensation and senior managers related to human resources of the Social Security Organization.In order to collect information in this study, 17 key informants (saturation limit) who were selected by a purposeful method and judged by researchers, open and in-depth interviews were conducted. The theme analysis method was used to analyze and interpret the data obtained from the interview. Finally, six main themes, which are the main basis of payment, short – term incentives, long – term incentives, managerial benefits, non- basic perquisites and organization respect,also 54 sub themes beased on the main themes was recognized.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
مدل جبران خدمات, جبران خدمات استراتژیک, مدیران ارشد, سازمان تأمین اجتماعی, تحلیل تم (مضمون)
نویسندگان مقاله
سعید جعفرینیا |
استادیار، گروه مدیریت منابع انسانی و کسبوکار، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
اکبر حسنپور |
استادیار، گروه مدیریت منابع انسانی و کسبوکار، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
یوسف وکیلی |
استادیار، گروه مدیریت منابع انسانی و کسبوکار، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران.
جواد کیوانفر |
دانشجوی دکتری، گروه مدیریت منابع انسانی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران.
نشانی اینترنتی
https://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_7140_cacf8e4456fd8cc9636bf2bf8819387f.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات