این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 1 دی 1404
مطالعات آموزش و یادگیری
، جلد ۱۴، شماره ۱، صفحات ۱۸۵-۲۰۳
عنوان فارسی
رابطه بین قضاوت اخلاقی و بیصداقتی تحصیلی با نقش میانجی خودکنترلی در دانشآموزان
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه بین قضاوت اخلاقی و بیصداقتی تحصیلی با نقش میانجی خودکنترلی در دانشآموزان انجام شد. طرح پژوهش حاضر از نوع توصیفیـهمبستگی بود. جامعه آماری پژوهش کلیه دانشآموزان دوره متوسطه اول شهر ارومیه در سال تحصیلی 1400-1399 به تعداد 10000 نفر بود. از این جامعه، نمونهای به حجم 380 نفر به روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شد. ابزار جمعآوری اطلاعات شامل آزمون قضاوت اخلاقی و مقیاسهای بیصداقتی تحصیلی و خودکنترلی بود. برای تجزیهوتحلیل دادهها از روش همبستگی پیرسون و مدلیابی معادلات ساختاری در برنامه SPSS نسخه 22 و AMOS نسخه 21 استفاده شد. یافتههای پژوهش حاکی از برازش مناسب مدل پژوهش بوده و قضاوت اخلاقی هم بهصورت مستقیم و هم بهصورت غیرمستقیم با میانجیگری خودکنترلی پیشبینیکننده منفی و معنیدار بیصداقتی تحصیلی دانشآموزان بود. بر اساس یافتههای این پژوهش میتوان نتیجه گرفت که بهمنظور کاهش بیصداقتی تحصیلی، باید قضاوت اخلاقی و خودکنترلی دانشآموزان مورد توجه قرار گیرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
بیصداقتی تحصیلی، خودکنترلی، قضاوت اخلاقی،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
بیصداقتی تحصیلی, خودکنترلی, قضاوت اخلاقی
نویسندگان مقاله
یاسین حسینی آلمان آباد |
کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی، واحد خوی، دانشگاه آزاد اسلامی، خوی، ایران.
باقر سرداری |
استادیار گروه علوم تربیتی، واحد خوی، دانشگاه آزاد اسلامی، خوی، ایران.
نشانی اینترنتی
https://jsli.shirazu.ac.ir/article_6747_22aa778565e2381cafb7fc6b720f0c49.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات