این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 1 دی 1404
مطالعات آموزش و یادگیری
، جلد ۱۴، شماره ۱، صفحات ۲۰۴-۲۱۹
عنوان فارسی
تاثیر ویدیوی مدرس بهعنوان راهبرد عاطفی بر یادگیری دانشجویان در طراحی محیطهای یادگیری چندرسانهای
چکیده فارسی مقاله
هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر اضافه کردن ویدیوی مدرس در محیطهای یادگیری چندرسانهای برای یادگیری موضوعات ساده و پیچیده بود. روش تحقیق حاضر آزمایشی با پیشآزمون و پسآزمون با گروه مقایسه بود. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه تبریز بود که در سال تحصیلی 1400-1399 مشغول به تحصیل بودند. از بین این افراد تعداد 72 نفر از دانشجویان رشته علوم تربیتی با روش در دسترس انتخاب و بهطور تصادفی در چهار گروه: موضوعات ساده بدون ویدیوی مدرس، موضوعات ساده با ویدیوی مدرس، موضوعات پیچیده بدون ویدیوی مدرس، و موضوعات پیچیده با ویدیوی مدرس قرار گرفتند. ابزار جمعآوری اطلاعات شامل آزمون یادگیری محققساخته بود. نتایج حاصل از تحلیل کواریانس دوراهه حاکی از تاثیر تعاملی ویدیوی مدرس و پیچیدگی محتوای یادگیری چندرسانهای بر روی یادگیری دانشجویان بود، بدین صورت که در موضوعات ساده یادگیری، اضافه کردن ویدیوی مدرس به صفحه چندرسانهای موجب بهبود یادگیری شد. برعکس، اضافه کردن ویدیوی مدرس به صفحات چندرسانهای در موضوعات پیچیده، مخل یادگیری بود. با توجه به نتایج بهدستآمده بر لزوم توجه به دو عنصر مهم در طراحی محیطهای یادگیری چندرسانهای تاکید میشود: نقش ویدیوی مدرس و نوع موضوع یادگیری.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش عالی، طراحی عاطفی، ویدیوی مدرس، یادگیری چندرسانهای،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
آموزش عالی, طراحی عاطفی, ویدیوی مدرس, یادگیری چندرسانهای
نویسندگان مقاله
حسین دهقان زاده |
استادیار گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران.
حجت دهقان زاده |
دانشآموخته دکتری تکنولوژی آموزشی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
فاطمه صالحی نجف آبادی |
دانشآموخته کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران.
نشانی اینترنتی
https://jsli.shirazu.ac.ir/article_6749_e36a272ff92d925f0988bba8520e1399.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات