این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مطالعات آموزش و یادگیری، جلد ۱۴، شماره ۱، صفحات ۲۲۰-۲۴۲

عنوان فارسی موانع اجرایی رویکرد یادگیری دانش‌آموز محور از دیدگاه معلمان زبان انگلیسی
چکیده فارسی مقاله هدف پژوهش حاضر، شناسایی موانع اجرایی رویکرد یادگیری دانش‌آموز محور از دیدگاه معلمان زبان انگلیسی بوده که با رویکرد ترکیبی هم‌گرا انجام شده است. روش تحقیق کیفی در این پژوهش، مطالعه موردی و در بخش کمّی پیمایشی بوده است. ابزار جمع‌آوری اطلاعات بخش کیفی، مصاحبه نیمه‌ساختاریافته و ابزار بخش کمّی، پرسش‌نامه بومی‌سازی‌شده است. جامعه آماری بخش کیفی و کمّی، معلمان زبان انگلیسی در مدارس دوره متوسطه دوم نواحی شهر کرمانشاه هستند. در بخش کیفی به‌منظور بررسی عمیق موضوع، با 9 معلم انگلیسی مدارس خاص که با روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شده بودند مصاحبه صورت گرفت و در بخش کمّی نیز با روش تمام‌شماری از 86 نفر اطلاعات گردآوری شد. به‌منظور تحلیل یافته‌های کیفی از کدگذاری‌های متعارف و برای تحلیل اطلاعات کمّی نیز از نرم‌افزارSPSS استفاده شد. نتایج نشان داد از نظر معلمان زبان انگلیسی مدارس دوره متوسطه دوم نواحی شهر کرمانشاه، موانع اصلی اجرای رویکرد دانش‌آموز محور در کلاس‌های زبان انگلیسی در 3 محور «سازمانی»، «معلم- دانش‌آموز- والدین» و «فرهنگی- اجتماعی» دسته‌بندی شدند. یافته‌ها بیانگر این است که هرچند معلمان زبان انگلیسی درک کلی از رویکرد یادگیری دانش‌آموز محور دارند، اما به‌دلیل محدودیت‌ها که اساسی‌ترین آن‌ها محوریت سازمانی دارند، معلمان همچنان به رویکرد معلم محور پایبند هستند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله روش ترکیبی، رویکرد دانش‌آموز محور، سازنده‌گرایی اجتماعی، معلمان زبان انگلیسی،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله روش ترکیبی, رویکرد دانش‌آموز محور, سازنده‌گرایی اجتماعی, معلمان زبان انگلیسی

نویسندگان مقاله محمدرضا همتی |
دانشجوی دکترای تخصصی آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ملایر. ملایر، ایران

فرامرز عزیزملایری |
استادیار گروه آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ملایر، ملایر، ایران.

حمیدرضا خلجی |
استادیار گروه آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ملایر، ملایر، ایران.


نشانی اینترنتی https://jsli.shirazu.ac.ir/article_6750_cadf9a7222399c8b489a223a208224dc.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات