این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی بیوسیستم ایران، جلد ۵۲، شماره ۳، صفحات ۳۴۵-۳۶۱

عنوان فارسی ارزیابی خواسته‌های مشتریان و تبدیل آن‌ها به الزامات فنی در شرکت خدمات مکانیزاسیون کشاورزی با روش توسعه عملکرد کیفی
چکیده فارسی مقاله چکیده: امروزه انتقال سیستماتیک خواست مشتریان و تبدیل آن‌ها به اقدام عملی در راستای تغییر یا اصلاح محصول، برای شرکت‌ها از اهمیت فراوانی برخوردار است. به همین منظور دراین تحقیق سعی شد با استفاده از ابزارهای توسعه‌ی عملکرد کیفی، رهیافتی نظام‌مند برای طراحی راهبردهای سازمانی در یک شرکت خدمات مکانیزاسیون کشاورزی در شهرستان رزن طراحی و توسعه یابد. بنابراین ابتدا با استفاده از روش توسعه‌ی عملکرد کیفی و منطق فازی خواسته‌ها و ویژگی‌های فنی مورد نظر شناسایی شده و سپس ماتریس خانه کیفیت برای آن شرکت استخراج گردید. براساس نتایج، مهم‌ترین نیاز و الزام کشاورزان، دسترسی به بانک اطلاعاتی قیمت‌های مصوب عملیات مختلف می‌باشد. دسترسی به آخرین وضعیت ماشین‌های موجود و اولین زمان ارایه خدمات نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند. بنابراین با استفاده از روش توسعه‌ی عملکرد کیفی، خواسته‌های مشتریان به الزامات فنی و مهندسی ترجمه و نتایج به شکل راه‌حل‌های کاربردی ارایه شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله رضایت‌مندی،اطلاع‌رسانی،مدیریت دانش،خانه کیفیت،رقابت،

عنوان انگلیسی Evaluating Customer Demands and Transfer Them to Technical Requirements in the Agricultural Mechanization Company by Quality Function Deployment Method
چکیده انگلیسی مقاله ABSTRACT: Nowadays, the systematic transfer of customers’ demands and converting them to practical actions in line with the modification or correction of the product have become of immense importance for the companies in order to achieve success and competitive primacy. The present survey attempts to design and develop a systematic and transparent approach for an agricultural mechanization company in Razan city using quality function deployment method. The customer requirements and technical characteristics for the company were detected and prioritized by quality function deployment, fuzzy logic and house of quality tools. According to the results, the most important need and requirement of farmers is access to the constantly updated price list of different services offered by the company. Access to the schedule of machinery timing is the second important need of customers. Therefore, can detect the consumers’ demands carefully and convert them to the technical and engineering requirements in the studied company and then present practical solutions.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله رضایت‌مندی,اطلاع‌رسانی,مدیریت دانش,خانه کیفیت,رقابت

نویسندگان مقاله مجید نامداری |
دانشگاه زنجان


نشانی اینترنتی https://ijbse.ut.ac.ir/article_83642_a9bdb97212656bcda93247b49ba0bb2f.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات