این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
مهندسی عمران امیرکبیر
، جلد ۵۳، شماره ۱، صفحات ۳۳۱-۳۴۲
عنوان فارسی
مدل تمایل موتورسیکلتسواران شاغل در محدوده مرکزی شهر تهران به خرید موتورسیکلت برقی
چکیده فارسی مقاله
امروزه در شهرهای بزرگ و پرجمعیتی مانند تهران، عدم محدودیت استفاده از موتورسیکلت بنزینی در کنار طرحهای محدود کننده تردد خودرو شخصی مانند طرح زوج و فرد باعث رشد استفاده از موتورسیکلت های بنزینی شده است. بر این اساس، استفاده از موتورسیکلت برقی برای کاهش مشکلات ناشی از موتورسیکلت های بنزینی مانند آلودگی هوا و آلودگی صوتی، در تهران مورد توجه قرار گرفته است. این مطالعه با کمک اطلاعات حاصل از مصاحبه با 503 موتورسیکلت سوار شاغل در محدوده مرکزی شهر تهران با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر تمایل موتورسیکلت سواران شاغل در محدوده مرکزی تهران به خرید موتورسیکلت برقی با اعطای تسهیلات مشخص در شرایط ممنوعیت تردد موتورسیکلتهای بنزینی در این محدوده انجام شده است. در این مطالعه با کمک مدل لوجیت دوگانه نقش متغیرهایی مانند خصوصیات سفر، خصوصیات موتورسیکلت، مشخصات اقتصادی-اجتماعی افراد و پندارهای افراد به استفاده از موتورسیکلت شناسایی شد. نتایج نشان میدهد کسانی که به دلیل قیمت ارزان موتورسیکلت از آن استفاده می کنند، کسانی که مسافت زیادی در روز می پیمایند و آنان که موتورسیکلت قدیمی تری دارند، تمایل کمتری به استفاده از موتورسیکلت برقی دارند. در نهایت، پیشنهاداتی جهت کاربرد این مدل نیز ارائه شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
موتورسیکلت برقی، موتورسیکلت بنزینی، مدیریت تقاضای حملونقل، محدوده مرکزی شهر تهران، مدل لوجیت،
عنوان انگلیسی
Developing a Model to Predict the Gasoline Motorcycle Commuters' Willingness to Buy the Electric Motorcycles
چکیده انگلیسی مقاله
Nowadays, in most of the megalopolises such as Tehran, the lack of Transportation Demand Management (TDM) policies on Gasoline-fueled Motorcycles (GMs), in comparison to policies implemented on private cars such as odd-even scheme, have been considered effective in increasing GM usage and its undesirable consequences such as Air and Noise pollution. To cope with these issues, Electric Motorcycles (EMs) have been widely implemented and used in most developed and developing countries. The goal of this study is to identify effective factors on motorcyclists' willingness to purchase EMs in the case of a GM ban. A paper-based questionnaire has been used for data collection through a face-to-face survey with those motorcyclists whose work-places are located in the Central Business District (CBD) of Tehran which resulted in 503 samples. A binary logit model has been developed to examine the role of motorcycles' characteristics, socioeconomic characteristics, and motorcyclists' attitudes toward GM usage. The results revealed that those motorcyclists who have purchased their GM because of its cheaper price, those who drive their GM longer, and those who have older motorcycles are less willing to purchase EMs.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
موتورسیکلت برقی, موتورسیکلت بنزینی, مدیریت تقاضای حملونقل, محدوده مرکزی شهر تهران, مدل لوجیت
نویسندگان مقاله
ملیحه شجاعی زاده |
گروه حمل و نقل، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، ایران
میقات حبیبیان |
گروه حمل و نقل، دانشکده عمران، دانشگاه امیرکبیر، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://ceej.aut.ac.ir/article_2930_b438a951b9810604b051b52494c81b08.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات