این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
مهندسی عمران امیرکبیر
، جلد ۵۲، شماره ۶، صفحات ۱۳۶۱-۱۳۷۸
عنوان فارسی
بررسی تأثیر فرکانسبارگذاری بر روی پارامترهای دینامیکی مخلوط ماسه- پودرلاستیک با استفاده از آزمایشهای میزلرزه
چکیده فارسی مقاله
مروزه استفاده از مشتقات تایرهای لاستیکی فرسوده در پروژههای مختلف ژئوتکنیکی به منظور جذب و کاهش ارتعاش ناشی از بارهای لرزهای و دینامیکی گسترش یافته و از این نظر بررسی تاثیر پارامترهای مختلف بر روی رفتار و مشخصات دینامیکی آنها در ترکیب با خاک از اهمیت فراوانی برخوردار میباشد. لذا در این مقاله تاثیر فرکانس بارگذاری بر روی پارامترهای دینامیکی مخلوط ماسه-پودر لاستیک از قبیل مدول برشی (G )و ضریب میرایی (D )مورد بررسی قرار گرفته است. یک سری آزمایش میز لرزه 1g بر روی مخلوط ماسه- پودر لاستیک انجام گرفت. نمونه های خاک دردو حالت غیر مسلح و مسلح به پودر لاستیک با درصدهای وزنی 5 ،%10 ،%15 %و 20 %پودرلاستیک، و در تراکم نسبی صفر درصد تحت بارگذاری سینوسی در فرکانس های 0/5 ،1 ،2 ،3 ،5 ،7و 9 هرتز و تحت شتاب ورودی 0/1g و 0/3g قرار گرفتند. نتایج نشان داد که در همه حالات، افزایش در فرکانس بارگذاری در تعداد سیکل یکسان، باعث افزایش در مقادیر مدول برشی و نسبت میرایی میشود. ضمن اینکه با افزایش کرنش برشی مدول برشی مخلوط کاهش یافته ولی نسبت میرایی افزایش مییابد. از طرف دیگر با افزایش درصد پودر لاستیک، از مقدار مدول برشی کاسته شده ولی بر میزان ضریب میرایی افزوده میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ماسه، پودر لاستیک، میزلرزه، مدول برشی، ضریب میرایی،
عنوان انگلیسی
Investigating the Effect of Loading Frequency on the Dynamic Properties of SandTire Powder Mixture Using Shaking Table Tests
چکیده انگلیسی مقاله
Nowadays, the use of waste tires has been expanded in various geotechnical projects to absorb and reduce the vibration caused by seismic and dynamic loads, and therefore it is crucial to study the effect of different parameters on their behavior and dynamic characteristics in combination with soil. So this study examined the effects of loading frequency on dynamic properties of sand-tire powder mixtures such as shear modulus (G) and damping ratio (D). A series of 1-g shaking table tests were performed on sand-tire powder mixture. Tire powders were added to the sand with 5%, 10%, 15% and 20% in gravimetric basis and with a relative density of zero were subjected to sinusoidal loading at frequencies of 0.5, 1, 2, 3, 5, 7 and 9 Hz and input acceleration of 0.1g and 0.3g. The results showed that in all cases, the increase in frequency in the same cycles increased the shear modulus and the damping ratio. Also, with increasing shear strain, the shear modulus of the mixture decreased, but the damping ratio increased. On the other hand, by increasing the tire powder, the value of the shear modulus is reduced, but the amount of damping ratio is increased.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
ماسه, پودر لاستیک, میزلرزه, مدول برشی, ضریب میرایی
نویسندگان مقاله
هادی بهادری |
دانشیار دانشکده فنی دانشگاه ارومیه
امین خلیلی |
گروه عمران دانشکده فنی دانشگاه ارومیه ایران
نشانی اینترنتی
https://ceej.aut.ac.ir/article_3264_7bffb68ef16dad3babcbaa4957876e4e.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات