این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
مهندسی مکانیک امیرکبیر
، جلد ۵۴، شماره ۱۱، صفحات ۱۲-۱۲
عنوان فارسی
تجزیه و تحلیل روابط بین فشار و تغییر شکل المان سطح پوسته و اثر آن بر عملکرد لباس بالدار
چکیده فارسی مقاله
وینگ سوت به عنوان یکی از ورزشهای پرطرفدار در شاخه هوانوردی در حال حاضر مورد استقبال زیادی قرار گرفته است.کارایی و امنیت در الویت اول طراحان لباسهای این ورزش می باشد. در این مقاله به مدل سازی، شکل گیری و ارزیابی سطح لباس وینگ سوت در حین پرواز پرداخته شده است. از آنجاییکه لباس وینگ سوت تحت فشار هوای داخل آن است، شکل گیری ساختار سطح لباس با توجه به شرایط پرواز تغییر میکند. سطح لباس وینگ سوت برای ارزیابی آیرودینامیکی مدل وینگ سوت دارای اهمیت است. با توجه به نحوه دوخت لباس های وینگ سوت، ساختار موج روی سطح بال بدست خواهد آمد. برای مشاهده بهتر اثرات تغییر هندسهی بال بر مانور پذیری، مدل به صورت صلب انتخاب گردیده است. نتایج آزمایشگاهی روی سطح مدل نشان میدهد که با افزایش زوایه حمله، جریان روی سطح بال دچار افزایش بهم ریختگی در ناحیه میانی بال دست و کاهش اثرات آن در ناحیه بالایی بال پا میگردد. این بر همکنش جریان در مدل منجر به عملکرد متفاوت مدل در زوایای حمله مختلف می گردد؛ با اندازه گیری نیروهای وارده بر مدل، زاویه 15 درجه به عنوان بهترین زاویه از نظر عملکرد پرواز مدل وینگ سوت به دست آمد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
وینگ سوت، الگوی جریان، ضرایب آیرودینامیکی، تونل باد،
عنوان انگلیسی
A Study of The Relationships Between Pressure and Deformation of Surface on Wingsuit Performance
چکیده انگلیسی مقاله
Wingsuit as one of the most popular sports in the field of aviation is very popular. Efficiency and safety are the first priority of the designers of this sport. In this article, the modeling, formation, and evaluation of the surface of the wingsuit during a flight are discussed. Since the wingsuit is under air pressure inside it, the formation of the structure of the surface of the suit changes according to the flight conditions. The surface of the wingsuit is important for the aerodynamic evaluation of the wingsuit model. According to the way of sewing wingsuit clothes, the wave structure will be obtained on the surface of the wing. In order to better observe the effects of changing the wing geometry on maneuverability, the model has been selected as rigid. The experimental results on the surface of the model show that with the increase of the angle of attack, the flow on the surface of the wing increases the disturbance in the middle area of the wing and reduces its effects in the upper area of the wing. This interaction of the flow structure on the model leads to the different performances of the model in different angles of attack; By measuring the forces on the model, AOA= 15 was obtained as the best angle of flight performance for the wingsuit model.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
وینگ سوت, الگوی جریان, ضرایب آیرودینامیکی, تونل باد
نویسندگان مقاله
محسن ناظمیان علائی |
دانشکده مهندسی مکانیک ، دانشگاه سمنان، سمنان،ایران
محمد صادق ولی پور |
دانشکده مهندسی مکانیک ، دانشگاه سمنان، سمنان،ایران
نشانی اینترنتی
https://mej.aut.ac.ir/article_5049_dcd1fadb690d5072ca6b993120cc3d4e.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات