این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
مهندسی مکانیک امیرکبیر
، جلد ۵۴، شماره ۱، صفحات ۱۲۳-۱۴۴
عنوان فارسی
مطالعه تجربی رفتار آیرودینامیکی ایرفویل ناکا۰۰۱۲ در نزدیک سطح
چکیده فارسی مقاله
هنگامیکه یک وسیله پرنده به یک سطح آبی یا خاکی نزدیک میشود، در الگوی میدان جریان سیال اطراف آن تغییراتی بوجود میآید. این تغییر میدان جریان بر آیرودینامیک و کنترل پرنده اثر مستقیم میگذارد. این موضوع بیشتر در هنگام نشست و برخاست پرنده و نیز پرواز کروز با ارتفاع کم نمود پیدا میکند، که آن را اثر سطحی مینامند. در این پژوهش پدیده اثر سطحی و اثر آن در ضرایب آیرودینامیکی و الگوی جریان اطراف ایرفویل ناکا0012 در رژیم مادونصوت تراکمناپذیر در حالت استاتیکی بهصورت عددی و تجربی بررسی شده است. آزمون تجربی در تونل باد مادونصوت تراکمناپذیر مرکز تحقیقات ملی آیرودینامیک قدر دانشگاه جامع امام حسین (ع) با سطح مقطع 80 در 100 سانتی متر انجام شده است. شبیه سازی پدیده بهصورت زمین ثابت و با حداقل ضخامت لایه مرزی ممکن در تونل باد میباشد. حل میدان جریان بهصورت عددی براساس معادلات ناویراستوکس به همراه مدل لزجت گذار-اساستی انجام شده است. تأثیر پدیده اثر سطح بر تغییر ضرایب آیرودینامیکی با درنظر گرفتن فواصل مختلف از سطح در حالت استاتیکی بررسی شده است. توزیع فشار روی سطح ایرفویل بوسیله سنسور دقیق فشار اندازهگیری شده است و در فواصل نزدیک به سطح متأثر از پدیده اثر سطح است. نتایج تحلیل استاتیکی نشان دهندهی افزایش نیروی برآ و کاهش نیروی پسا است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
پدیده اثر سطح، مادونصوت تراکمناپذیر، ناکا 0012، مطالعه عددی، تونل باد،
عنوان انگلیسی
Experimental Study of Aerodynamic Behavior of NACA0012 Airfoil near the Surface
چکیده انگلیسی مقاله
When a flying vehicle approaches a surface of water or land, changes occur in the pattern of the fluid flow field around it. This change in flow field eliminates the direct effect on aerodynamics and control of the vehicle. This is more common when the vehicle is landing and taking off, as well as flying at low altitudes, which is called the surface effect. In this research, the phenomenon of surface effect and its effect on aerodynamic coefficients and flow pattern around NACA0012 airfoil in the static incompressible subsonic regime have been investigated numerically and experimentally. Experimental tests were performed in the incompressible subsonic wind tunnel of the Ghadr National Aerodynamics Research Center of Imam Hossein University with a cross-sectional area of 80 by 100 cm. The simulation of the phenomenon is a fixed ground with the minimum possible thickness of the boundary layer in the wind tunnel. Solve the flow field numerically based on Navier Stokes equations along with the Transition-SST viscous model. The impact of the surface effect phenomenon on the change of aerodynamic coefficients has been investigated by considering different distances from the surface in the static state. The pressure distribution on the airfoil surface is measured by an accurate pressure sensor and is due to the surface effect phenomenon at close distances to the surface. The results of the static analysis show an increase in lift force and a decrease in drag force.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
پدیده اثر سطح, مادونصوت تراکمناپذیر, ناکا 0012, مطالعه عددی, تونل باد
نویسندگان مقاله
مصطفی هادی دولابی |
دانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران، ایران.
مهدی بختیاری فر |
دانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران، ایران
سید حسین ساداتی |
دانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://mej.aut.ac.ir/article_4476_b70c4cfd485102abea6351854df4605a.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات