این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی مکانیک امیرکبیر، جلد ۵۳، شماره ۶، صفحات ۳۴۴۵-۳۴۶۴

عنوان فارسی مدلسازی و خطی‌سازی مود طولی برای بالزن شبه‌سنجاقک با دم صلب فعال
چکیده فارسی مقاله هدف اصلی در این مقاله مدلسازی و شبیه‌سازی دینامیک پرواز برای ریزپرنده بالزن شبه‌سنجاقکبا مکانیزمکلپ‌فلینگدوبل و دارای دم صلب فعال می‌باشد. این مقاله به شبیه‌سازی دینامیک پرواز یک بالزن شبه‌سنجاقک که بتواند از حرکات دم نیز برای پایداری مود طولی استفاده کند، می‌پردازد. ابتدا با روش کین معادلات حرکت مود طولی استخراج می‌شوند. سپس معادلات آیرودینامیکی برا و پسای ریزپرنده دل‌فلای2 و شبیه‌سازی گیربکس به معادلات حرکت بدست‌آمده با روش کین اضافه می‌شود. همچنین یک ساختار جدید برای ریزپرنده بالزن شبه‌سنجاقک ارائه می‌گردد که در آن حرکت دم مشابه حرکت دم حشرات در مود طولی استفاده شده‌‌‌است. در این کار از حرکت دم بعنوان سطح کنترلی(الویتور) استفاده نشده، بلکه از گشتاور یک دم صلب بعنوان گشتاور کنترلی استفاده می‌شود.اختلاف دور موتورها منجر به تراست تفاضلی شده و بعنوان ورودی کنترلی باعث گشتاور پیچ می‌شود. معادلات گیربکس هم بصورت یک مکانیزم چهارلینکی شبیه‌سازی می‌شود و سپس نتایج شبیه‌سازی معادلات غیرخطی مورد بحث قرار می‌گیرد. در‌نهایت با فرضیاتی مناسب معادلات دینامیک و آیرودینامیک و گیربکس تواما خطی‌سازی شده و به فرم فضای حالت ارائه می‌شود و پاسخ مدل خطی‌سازی‌شده در حالت حلقه‌باز با ایجاد شرایط اولیه مناسب برای موتورها با پاسخ غیرخطی مقایسه خواهد شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ریزپرنده شبه‌سنجاقک، مکانیزم بالزن کلپ‌فلینگ، بالزن، هاور، روش کین،

عنوان انگلیسی Modeling and linearization of longitudinal dynamics for a flapping wing micro aerial vehicle dragonfly-like with active rigid tail
چکیده انگلیسی مقاله The main purpose of this paper is to model and simulate flight dynamics for a flapping wing micro aerial vehicle dragonfly-like with two pair clap and fling mechanism and active rigid tail. This article simulates the flight dynamics of a micro aerial vehicle dragonfly-like that can also use tail movements for longitudinal stability. Initially, using Kane's method, the equations of motion of the longitudinal mode are obtained. Then aerodynamics forces of Delfly II micro aerial vehicle and gearbox simulation are added to the equations of motion. Also, a novel design for a flapping wing micro aerial vehicle dragonfly-like is presented, in which tail movement is similar to the movement of insect tails in longitudinal mode. In this work, the tail movement is not used as an elevator, but the rigid tail movement is used as a control torque. The difference in brush motor rpm leads to differential thrust and pitch moment generation, similar to a quadrotor. Finally, the dynamic equations and aerodynamics and gearbox are all linearized and presented as state-space equations. Also, the response of the open-loop linearized model is compared with the nonlinear response by creating suitable initial conditions for the brush motor rpm.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله ریزپرنده شبه‌سنجاقک, مکانیزم بالزن کلپ‌فلینگ, بالزن, هاور, روش کین

نویسندگان مقاله محمد لشگری |
دانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، ایران

ابوالقاسم نقاش |
دانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، ایران


نشانی اینترنتی https://mej.aut.ac.ir/article_4227_59728f10975208b0f72695ba8655c774.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات