این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
مهندسی مکانیک امیرکبیر
، جلد ۵۳، شماره ۵، صفحات ۲۹۳۵-۲۹۵۲
عنوان فارسی
بررسی و تعیین نوع سیستم سوخترسانی پیشمحفظه احتراق در موتور گازسوز سنگین هیمسن۴۰/۳۵
چکیده فارسی مقاله
به دنبال افزایش نگرانیها در مورد آلودگی هوا و گرمایش زمین، در سالهای گذشته استفاده از موتورهای گازسوز سنگین در صنایع بزرگ مانند صنایع دریایی و نیروگاهها هرچه بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، این موتورها در واقع بر پایه موتورهای دیزل سنگین که برای کاربری مشابه مورد استفاده قرار میگرفتند و با ایجاد تغییرات در ساختار آنها یا اضافه کردن قسمتهای جدید به آنها و یا ترکیبی از این دو رویکرد، ساخته میشوند. علت این امر آن است که موتورهای گازسوز سنگین نسبت به موتورهای دیزل با کاربری مشابه آلایندگی کمتری دارند اما از سوی دیگر توان تولیدی آنها نیز پایینتر است که برای حل این نقطه ضعف و افزایش توان موتور گازسوز تکنولوژیهای مختلفی به آنها اضافه میشود. یکی از این تکنولوژیهای جدید، پیشمحفظه احتراق است که منجر به افزایش توان تولیدی میشود. پیشمحفظهها از نظر نحوه سوخترسانی به دو دسته سوخترسانی مشترک با محفظه اصلی و سوخترسانی مستقل از محفظه اصلی دسته بندی میشوند. در این مقاله به بررسی این موضوع پرداخته میشود که در یک موتور گازسوز سنگین چه نوع سیستم سوخترسانی برای پیشمحفظه احتراق باید به کار برده شود تا کارایی پیشمحفظه و به طور کلی کارایی موتور افزایش یابد که پس از بررسی استفاده از پیشمحفظه احتراق با سیستم سوخترسانی مستقل از محفظه اصلی پیشنهاد میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
موتور گازسوز سنگین، پیشمحفظه احتراق، محفظه احتراق اصلی، نازل، سیستم سوخترسانی،
عنوان انگلیسی
Investigation to set the type of pre-chamber fuel system in heavy gas engine HIMSEN 35/40
چکیده انگلیسی مقاله
Following concerns about air pollution and global warming in recent years, the use of heavy duty gas engines has become favorable in major industries such as the marine industry, power plants, etc. Heavy duty diesel engines designed for similar applications were used and made by modifying their structure or adding new parts or a combination of the two approaches, because of the fact that heavy duty gas engines are more similar to diesel engines with similar emissions. They have less emission and also less power. Various technologies can be used to increase the power of the gas engines. One of these new technologies is the pre-combustion chamber, which results in an increase in power output. The pre-chambers are categorized into two types of refueling in terms of how the refueling is shared with the main chamber and refueling independent of the main chamber. The pre-combustion chamber should be used to increase the efficiency of the pre-chamber and overall engine efficiency, which is suggested after considering the use of the pre-combustion chamber with a stand-alone fuel system.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
موتور گازسوز سنگین, پیشمحفظه احتراق, محفظه احتراق اصلی, نازل, سیستم سوخترسانی
نویسندگان مقاله
محمد حسن شجاعی فرد |
دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشکده مهندسی خودرو
آرش صدری قهفرخی |
سیستم های محرکه خودرو، دانشکده خودرو، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://mej.aut.ac.ir/article_3968_c193c3bbdf13adf330ba7dfef58535e2.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات