این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
مهندسی مکانیک امیرکبیر
، جلد ۵۳، شماره ۱، صفحات ۱۷-۳۰
عنوان فارسی
بررسی عملکرد و آلایندههای موتور اشتعال تراکمی کنترل واکنشی با سوخت ترکیبی دیزل و گاز سنتزی به عمل آمده از گازسازی زیست توده
چکیده فارسی مقاله
یکی از تازهترین روشهایی که در سالهای اخیر بسیار مورد توجه دانشمندان در حوزه موتورهای احتراق داخلی قرار گرفته است، روشهای احتراق در دماهای پایین است. در این بین نقش موتورهای اشتعال تراکمی کنترل واکنشی بسیار قابل توجه است. در این مقاله تلاش شده است تا با استفاده از نرم افزار کانورج تأثیر ترکیبات مختلف گازهای سنتزی تولید شده توسط روشهای گازسازی، بر عملکرد موتور و آلایندهها مورد بررسی قرار گیرد. برای رسیدن به این مقصود، از 4 نوع سوخت (ترکیب هیدروژن و مونوکسید کربن به عنوان گاز سنتزی ایده آل، هیدروژن خالص و دو نوع گاز سنتزی متفاوت خروجی از گازسازها) استفاده شده است. نتیجه این پژوهش انعطاف پذیری موتور در استفاده از سوختهای سنتزی متنوع را اثبات میکند. از سوی دیگر نتایج حاکی از آن است که گاز سنتزی تولید شده توسط روشهای متداول مانند گازسازی، منجر به کاهش تولید اکسیدهای نیتروژن در ازای افزایش تولید دوده، نسبت به ترکیب ایدهآل گاز سنتزی میگردد و این اختلاف با بالا رفتن میزان جایگزینی دیزل با سوخت سنتزی، افزایش مییابد. همچنین احتمال ناپایداری و حتی عدم شروع احتراق در بارهای کم، به علت وجود نیتروژن در ترکیب بعضی از گازهای سنتزی، دور از انتظار نخواهد بود. علیرغم مزایای بالای هیدروژن به عنوان یکی از اجزای اصلی گاز سنتزی، استفاده از آن به تنهایی و در مقادیر بالا با وجود کاهش مطلوب دوده، افزایش شدید نرخ افزایش فشار و میزان آلاینده اکسیدهای نیتروژن را در پی خواهد داشت که به هیچ عنوان مطلوب نیست.
کلیدواژههای فارسی مقاله
موتور اشتعال تراکمی کنترل واکنشی، احتراق دما پایین، آلایندگی، گاز سنتزی،
عنوان انگلیسی
Investigation of Performance and Emission Characteristic of a Reactivity Controlled Compression Ignition Engine Fueled By a Mixture of Diesel and Syngas Derived From Biomass Gasification
چکیده انگلیسی مقاله
Recently, low-temperature combustion methods have become very popular in the field of combustion. Reactivity controlled compression ignition is a novel combustion concept with its own advantages. The role of these engines in rectifying the disadvantages of other methods is inevitable. This paper studies the influence of using various types of syngas on combustion and emission characteristics of syngas/diesel reactivity controlled compression ignition engine using Converge CFD. Four types of syngas (ideal syngas composed of solely hydrogen and carbon monoxide, two different types of syngases produced by gasifiers and pure hydrogen) are selected for comparison. Results showed the possibility of using various forms of syngases as low reactivity fuel. Using these kinds of syngases compared with ideal one results in fewer nitrogen oxides at the expense of more soot and it gets worse by increasing the fraction of syngas in premixed air. It shouldn’t be ignored, due to the presence of nitrogen in some types, the engine may suffer from weak combustion and sometimes misfire at low loads as well. Using pure hydrogen, despite its advantages as the main part of syngas, in high quantities, notwithstanding the significant reduction of soot, causes the increase of nitrogen oxides and pressure rise rate amounts which are not desirable.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
موتور اشتعال تراکمی کنترل واکنشی, احتراق دما پایین, آلایندگی, گاز سنتزی
نویسندگان مقاله
نوید کوششی |
دانشگاه تبریز
مرتضی یاری دریامان |
دانشگاه تبریز
علی صابری مهر |
بناب-فنی و مهندسی- مهندسی مکانیک
نشانی اینترنتی
https://mej.aut.ac.ir/article_3618_56b796a96f1d867407c383efee9b7013.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات