این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
نقد زبان و ادبیات خارجی، جلد ۱۸، شماره ۲۶، صفحات ۱۸۷-۲۰۴

عنوان فارسی سفر به قلمرو از هم گسیخته ی "خود" و مرزهای ممزوج هویت در رمان ظهور اثر مارگارت اتوود
چکیده فارسی مقاله هدف مقاله حاضر تحلیل و بررسی مرزهای در هم تنیده ی خود در رمان ظهور نوشته ی مارگارت اتوود در سال 1972 می باشد. اتوود در این رمان کشمکش درونی قهرمان داستان و نقش های جنسیتی و تبعیض علیه زنان را به تصویر میکشد. راوی که در حیرانی رها شده در طول سفری نمادین در جستجوی خویشتن راستین خود به دنبال گذشته می گردد و رمان نشان میدهد که گسیختگی و شخصیت دوگانه همانند خودانگاره و ادراک هویت از کودکی اغاز می شود. همچنین تلاش برای جستجوی هویت و بقای خود در یک جامعه ی پسامدرن بازنمایی شده است. هدف اصلی پژوهش حاضر تعیین مرزهای ذهنی روانشناختی و معنوی خود در این جامعه می باشد. همچنین این تحقیق رویکردی فمینیستی و روایت نگارانه به روشهایی دارد که راوی برای برساختن و حفظ مرزهای خود به کار برده است که در پایان رمان منجر به خودآگاهی قهرمان داستان می شود. این روشها شامل رجوع به احساسات , جستجوی حمایت از دیگران، تعمق در گذشته و نیز بهره بردن از تغییر زمان روایت در تناسب با تحولات درونی راوی می باشد. همچنین ما مرزهای خود را به سه گروه ذهنیت مونث، هویت های دروغین و ایدئولوژی و طبیعت تقسیم کرده ایم. اتوود انقیاد طبیعت و زنان را در فرهنگ غربی در جریان سفری به گذشته و قلمرو از یاد رفته ی روان قهرمان داستان به تصویر میکشد و ان را با مناطق دور افتاده ی کانادا مقایسه میکند و همچنین از راهکارهای روایی برای تجسم درون مایه ی رمان بهره میبرد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله خودآگاهی، مارگارت اتوود، ظهور، هویت جنسیتی، فراخوانش،

عنوان انگلیسی A Voyage to the Fragmented Borders of Self and the Merging Boundaries of Identity in Margaret Atwood's Surfacing
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of this paper is to analyze the merging boundaries of “Self” in Margaret Atwood's Surfacing, a novel written in 1972. Atwood explores the inner conflict of the protagonist and pursues the gender roles and discriminations towards women. The narrator is suppressed in the wilderness, and during her journey, she is looking for her past. The novel shows that the fractured sense of self such as interpersonal relationship, self-image, and identity begins from childhood. More specifically, the novel attempts to search for the identity and survival of the self in a postmodern society. The main objective of this study is to identify the mental, psychological, and spiritual boundaries of self in this society. Moreover, the research takes a feminist approach to explore the ways the narrator utilizes to build and preserve the boundaries of self, which resulted in the self-realization at the end of the novel. These practices include turning in to the feelings and emotions, seeking support from others, considering the past and childhood life, and improving self-awareness and self-care. Moreover, we categorized and elaborated the boundaries of self in three separate categories: female subjectivity, fake identities and ideology, and landscape, nature, and cultural aspects. Atwood illustrates the subjugation of nature and women by the Western culture throughout a journey to the past and to the forgotten territories of the protagonist’s psyche paralleling them with the remote Canadian forest areas and taking advantage of narrative strategies that contribute to the psychoanalytical theme of the novel.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله خودآگاهی, مارگارت اتوود, ظهور, هویت جنسیتی, فراخوانش

نویسندگان مقاله نجمه قابلی |
Payam-e- Noor University, Department of English Language and Literature, Kerman, Iran


نشانی اینترنتی https://clls.sbu.ac.ir/article_101174_10e7ddcd8a3bd6cc03355caf6fb6ff32.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات