این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش ادبیات معاصر جهان، جلد ۲۶، شماره ۱، صفحات ۳۶۵-۳۹۳

عنوان فارسی بررسی اندیشه‌های اینگه‌بورگ باخمان بر اساس نقد داستان همه چیز
چکیده فارسی مقاله اینگه‌بورگ باخمان، شاعر و نویسنده توانمند اتریش، در داستان همه‌چیز، تصویری از انسان غربی عصر مدرن ارائه می‌دهد که با وجود پیشرفت‌های فناوری هنوز قادر نیست رابطه‌ای بخردانه و هم‌تراز با هم‌نوع خود برقرار کند. وی با بهره‌گیری از عناصر داستانی پریش‌ذهنی راوی داستان را به‌زیبایی به‌تصویر می‌کشد. در این داستان، راوی درمانده و سرگشته از زندگی در دنیای تضادها، در صدد فرار به‌دنیایی نوین و آرمانی (اتوپیا) است، اما گرفتار در حصار زبان، باز به‌حرکت خود در مدار نومیدی، دل‌شکستگی و بیهودگی ادامه می‌دهد. باخمان در این داستان؛ چالش اصلی راوی و همسرش را زبان و ناتوانایی‌اش در بیان افکار و احساسات می‌داند، بی‌آنکه به‌سرخوردگی انسان مدرن از مرگ ارزش‌های اخلاقی و معنویت اشاره کند. جستار حاضر با بهره‌گیری از روش کتابخانه‌ای و اسنادی تلاش می‌کند، ضمن بررسی ساختاری و محتوایی داستان همه چیز، دیدگاه‌های اعتقادی و دغدغه‌های این نویسنده آلمانی‌زبان را به‌‌‌تصویر کشد و در بوته نقد گذارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله باخمان،نویسنده آلمانی‌زبان،داستان همه چیز،تحلیل ساختاری،تحلیل محتوایی،چالش زبان،

عنوان انگلیسی Study of Ingeborg Bachmann's thoughts based on the critique of everything's story
چکیده انگلیسی مقاله Abstract: Ingeborg Bachmann, the celebrated Austrian author, in her short story “Everything”, presents a picture of the Western man of the modern age which, despite the advances in technology, is still unable to establish a reasonable and balanced relationship with humanity. She recounts the story beautifully using narrative elements in order to reveal the narrator’s mental distress. In the story, the helpless, confused, and wandering narrator in the world of contradictions is trying to escape into a new and utopian world, but, entangled in the fence of language, he continues to move in the orbit of anguish. In “Everything”, Bachmann, not pointing to the frustration of modern humans of the death of moral values ​​and spirituality, considers the main challenge of the narrator and his wife to be language and the inability to express thoughts and feelings. The present research, using the library and documentary method, and by studying the structure and content of “Everything” tries to depict the views and beliefs of this German writer and provide a critique of it.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله باخمان,نویسندة آلمانی‌زبان,داستان همه چیز,تحلیل ساختاری,تحلیل محتوایی,چالش زبان

نویسندگان مقاله فرح نارنجی |
دکترای زبان آلمانی، دانشگاه تهران، تهران، ایران

پریسا درخشان مقدم |
استادیار گروه زبان آلمانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی، ، تهران، ایران


نشانی اینترنتی https://jor.ut.ac.ir/article_81112_8290063bc83d6fc63d3b84369a4b7e91.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات