این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش ادبیات معاصر جهان، جلد ۱۹، شماره ۲، صفحات ۸۹-۱۱۴

عنوان فارسی بیلی باد ملوان در مرز میان رمانس و رمان: ملویل و تناقض‌‌های فرهنگی، فلسفی، و ادبی
چکیده فارسی مقاله برای بررسی این تناقضات بر سه زمینه متمرکز خواهیم شد. ابتدا، به ‌برخی از مضامین متناقض موجود در فرهنگ جامعه آمریکا، همچون دموکراسی، می­پردازیم. سپس، تمایل ملویل به ‌بازنمایی‌ این تناقضات را در جایگاه مبهم او در سنت رمانتیک آمریکا ریشه­یابی می­کنیم. ملویل در زمره رمانتیک­های سیاه آمریکا قرار دارد که با مردود شناختن روح متعالی امرسونی، انسان را موجودی مانوی می­داند که سرنوشت را با اراده کامل و اختیار بین خیر و شر رقم می­زند. سرانجام، با توجه به این که ملویل در این بستر متناقض رشد یافته، این تناقض را به ریخت ادبی به‌کار رفته برای نگارش داستان بیلی باد ملوان نیز تعمیم خواهیم داد. این داستان به ‌عنوان رمانس شناخته شده است، اما نگاهی موشکافانه به ‌آن نشان می­دهد که متن بیلی باد ملوان چندان به ‌تعریف رمانس پایبند نیست و از ظرفیت فلسفی بسیار بالایی برخوردار است که در ظرف ریخت ادبی رمانس نمی­گنجد. این ویژگی فلسفی، بیلی باد ملوان را به‌ یک رمان کوتاه تبدیل می­کند که درون آدم­ها را می­کاود. پس ملویل با به‌کارگیری یک ریخت ادبی مبهم، ابهام و تناقضی را که در فرهنگ جامعه معاصر خود وجود داشت، به ‌خوبی بازنمایی کرده است. رویکرد مقاله بر سه محور خواهد چرخید: خوانش تاریخی- فرهنگی از بیلی باد ملوان، نظریات موجود در رمانتیسم امرسونی و رمانتیسم سیاه در آمریکا، و سرانجام، نظریات هنری جیمز درباره رمان.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله هرمن ملویل،بیلی باد ملون،تناقض،ادبیات آمریکا،رمانتیسم آمریکایی،رمانس،رمان،

عنوان انگلیسی Billy Budd, Sailor on the Boundary between Romance and Novel: Melville’s Cultural, Philosophical, and Literary Paradoxes
چکیده انگلیسی مقاله This essay will indicate that Herman Melville's Billy Budd, Sailor inherently possesses cultural, philosophical, and literary paradoxes. To examine this, we will focus on these paradoxes in three domains. First, we will elaborate on some paradoxical themes, such as democracy, which stem from American culture. In the second domain, we will trace Melville’s inclination toward the representation of paradoxes in his ambivalent place within the American romantic tradition. Here, we will argue that since Melville belonged to the Dark Romantic movement, he disavowed Emerson’s optimism and sublime, and introduced man as a Manichean creature who determines his destiny by choosing freely between good and evil.Billy Budd is generally known as a romance, but a close look at the work shows that the text is not faithful to the definition of the romance, since it is highly philosophical and this is beyond the capacity of the romance. This philosophical characteristic pushes Billy Budd towards the definition of the novel where man’s inner world is depicted. Thus, Melville employs an ambivalent literary form to manifest the ambivalent and paradoxical nature of American culture. To gain this objective, the essay will follow three theoretical domains: a historical-cultural reading of Billy Budd; an examination of the theory of American Romanticism, both Emersonian and Dark; and eventually, Henry James’s theory of the novel.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله هرمن ملویل,بیلی باد ملون,تناقض,ادبیات آمریکا,رمانتیسم آمریکایی,رمانس,رمان

نویسندگان مقاله

نشانی اینترنتی https://jor.ut.ac.ir/article_84582_73b05838660f992b836b9cbe26009929.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات