این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Recherches en Langue et Litterature Françaises، جلد ۱۶، شماره ۲۹، صفحات ۱۹-۳۷

عنوان فارسی La redéfinition du lyrisme chez Pierre Reverdy
چکیده فارسی مقاله بر خلاف شعر غنایی سنتی که همواره تجلی پر شور احساسات شخصی بوده است، تغزل جدید رووردی بیان اوای خویشتن خویشی است که از خود به در می‌آید و با جهانی که او را فرا گرفته مرتبط می‌گردد،جهانی که او را تبدیل به دیگری می‌کند. ما در این مقاله برانیم تا با تکیه بر افکار میشل کولو مبنی بر اتحاد ماده –احساس و با توسل به مفاهیم پدیدار شناسی هوسرل به بررسی این موضوع بپردازیم که چگونه برداشت جدید از حس شاعرانه و انگیزه و روح درونی شعر به مفهومی متفاوت از تغزل نزد رووردی می‌انجامد. همچنین نشان خواهیم داد که چگونه ویژگی‌های سبک شناختی و زبان شناختی خاص شعر این شاعر بزرگ قرن 20 ، شعری خلق می‌کند که در آن روح و بدن شاعر با دنیای او پیوند می‌خورد.در دیوان شعر این شاعر به نام "تخته های سقف" ،که بویژه ما در این تحیق به ان ارجاع میدهیم، اکثر ویژگی های شعری او مشاهده میشود. و در نهایت هدف ما در این مقاله این خواهد بود که نشان دهیم چگونه فرم‌های غیرشخصی و بازی با ضمایر شخصی به شاعر این امکان را داده تا به گونه‌ایی متناقض شعر غنایی بیافریند. و اینگونه شعر رووردی دیگر بیان تنها من شاعر نیست بلکه به گفته کولو پیوند من، دنیا و کلمه است. و این همان گشودگی به جهان پدیدار شناسی است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی باز تعریف تغزل نزد رووردی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Reverdy, lyrisme de la réalité, émotion poétique, poésie impersonnelle

نویسندگان مقاله Mahnaz ALAEI BOROUJENI |
Doctorante, L’université Azad d’Ispahan

Morteza BABAKMOIN |
Maître de conférence, L’université Azad de Téhéran Markaz


نشانی اینترنتی https://france.tabrizu.ac.ir/article_14742_e0e3a876cc15a422cba7dc33c6fa0358.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات