این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
Recherches en Langue et Litterature Françaises
، جلد ۱۶، شماره ۲۹، صفحات ۱۲۴-۱۳۹
عنوان فارسی
Professionnaliser les enseignants du FLE en évaluation
چکیده فارسی مقاله
معلم زبان فرانسه به طور مداوم در بازسازی هویت فردی، جمعی و حرفهای خود به عنوان معلم نقش مهمی ایفا میکند. از این منظر، در حرفهی معلمی، ارزشیابی فعالیتی حرفهای است که معلم را بر آن میدارد تا در مورد انگیزه هایش برای ارزشیابی، شرایط و فرآیند آن و چالش های پیش رو به تأمل بپردازد. از آنجایی که معلم برای ارزشیابی زبان آموزان درپایان ودر طول دوره ی آموزشی، تمام دانش خود را در این زمینه به کار می بندد، آموزش ارزشیابی می تواند به حرفه ای کردن معلمان در عملکرد ارزشیابی شان موثر واقع شود. در چارچوب این پژوهش، تجزیه و تحلیل عملکرد ارزشیابی معلمان امکان بررسی آن را از دیدگاه های متفاوت ممکن ساخته و حرفه ای کردن عملکرد آنها در ارزشیابی را با در نظر گرفتن مشکلات شان فراهم می کند. هدف اصلی این پژوهش حرفه ای کردن معلمان در ارزشیابی توانایی ها و مهارت های زبان آموزان است. بنابراین پیوند ایجاد شده بین این تحقیق و دنیای حرفه ای در روندی مشارکتی نهفته است که درفرآیند تعاملات حرفه ای گر و معلم زبان شکل می گیرد. به گونه ای که در این تعاملات، عملکرد ارزشیابی معلم در کلاس زبان، مشکلاتش در موقعیت های ارزشیابی و توانایی هایش در ارزشیابی توسط حرفه ای گر مورد بررسی قرار می گیرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
حرفه ای کردن معلمان زبان فرانسه در ارزشیابی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Agir évaluatif, Enseignant du FLE, Évaluation, Professionnalisation, Professionnalité
نویسندگان مقاله
Asiyeh Khajehali |
Doctorat en didactique du FLE, Département de langue française, Université de Tarbiat Modarres, Iran
Mahmoud Reza Gashmardi |
Maître de conférences, Département de langue française, Université de Tarbiat Modarres, Iran
نشانی اینترنتی
https://france.tabrizu.ac.ir/article_15167_6029136b6ed94b5edb729b8293154fb4.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات