این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Recherches en Langue et Litterature Françaises، جلد ۱۶، شماره ۲۹، صفحات ۱۶۷-۱۸۵

عنوان فارسی Les modalités, les défis et les problèmes de l’évaluation en ligne du FLE, à l’épreuve de la crise de Covide-۱۹ : Le cas de l’Université de Tabriz en Iran
چکیده فارسی مقاله در این مقاله، ما به توصیف و تشریح تجربیات گروه زبان فرانسۀ دانشگاه تبریز، در زمینۀ آموزش از راه دور، در شرایط همه‌گیری جهانی کووید-19 می‌پردازیم. تمرکز ما در این نوشتار بر روی شیوه‌های ارزشیابی جدید و مبتنی بر استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) می‌باشد که به عنوان جایگزینی برای شیوه‌های قبلی بکار گرفته شده‌اند تا یادگیری دانشجویان بدون وقفه ادامه پیدا کند. هدف اصلی این مقاله توصیف شیوه‌ها و روشهای ارزشیابی آنلاین دروس نوشتاری و چالش‌ها و مشکلات حاصل از آن است که گروه زبان فرانسه دانشگاه تبریز در دوران قرنطینه با آنها دست و پنجه نرم می‌کند. در این تحقیق، ما از رویکرد برخی نظریه‌پردازان در حوزهء ارزشیابی، به ویژه رویکرد شارل اَجی یکی از متخصصان حوزهء ارزشیابی، برای ارزیابی فرآیند ارزشیابی آنلاین بهره‌مند شده‌ایم. نتایج این تحقیق حاکی از آن است که اکثر اساتید و دانشجویان در مورد شیوه‌های اجرایی ارزشیابی آنلاین و مشکلات حاصل از آن ناراضی هستند، از جمله مهم ترین این مشکلات، افزایش تقلب میان دانشجویان، اعتبار و پایایی پایین نمرات امتحانی، مشکلات فنی سیستم آموزشی آنلاین، عدم وجود تعامل موثر بین اساتید و دانشجویان می-باشد. ما همچنین سعی کرده‌ایم پیشنهاداتی را برای بهبود روند ارزشیابی آنلاین در این دوران قرنطینه ارائه دهیم.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی روش‌ها، چالش‌ها و مشکلات ارزشیابی آنلاین در یادگیری زبان خارجی فرانسه، در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا: مورد مطالعه دانشگاه تبریز، ایران
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Evaluation en ligne, Insatisfaction, Tricherie, Validité, Fiabilité

نویسندگان مقاله Mahnaz REZAI |
Maître assistante, Département de langue et littérature françaises, Université de Tabriz

Zahra FADAIE HEYARIE |
MA, Littérature française, Université de Téhéran


نشانی اینترنتی https://france.tabrizu.ac.ir/article_14390_912449e9b59c8162d0f5b0ae2886712b.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات