این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
Recherches en Langue et Litterature Françaises
، جلد ۱۶، شماره ۲۹، صفحات ۱۸۶-۱۹۵
عنوان فارسی
Apprentissage Tridimensionnel d’une Langue
چکیده فارسی مقاله
در زمینه یادگیری زبان فرانسه به عنوان یک زبان خارجی یا دوم (FLE)، بیشتر تحقیقات بر روشهای آموزشی و تربیتی بسیار سختگیرانه متمرکز است. این روشها تاثیرگذاریِ زبانی، فرهنگی و خلاقانه را نادیده گرفته و همچنین روابط فردی بین معلمان و زبانآموزان را مخدوش میکنند. در حقیقت، در نظر گرفتن بُعد انسانی در یادگیری یک زبانِ زنده ضروری است، تا اجازه ندهیم هوش مصنوعی ارزشهای فرهنگی خاصی را تحریف کند و به رابط اجباری بین مردم تبدیل شود. بسیاری از استدلالهای مهم، از نظریهی عدم تفکیک زبان و فرهنگ حمایت میکنند و در عین حال بر ایدهی قدیمی خلاقیت نیز تاکید دارند. این آگاهی ما را به حتی فراتر از یادگیری سادهی یک زبان خارجی و در نظر گرفتن این فرآیند به عنوان گامی به سوی دیگری، دعوت میکند
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
آموزش سه بُعدی زبان
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Altérité, connotation, créativité, culture, dénotation, Identité, intelligence humaine, langue, Traduction, transcodage
نویسندگان مقاله
Frédéric-Gaël THEURIAU |
Enseignant, chercheur en langue et littérature françaises, critique et essayiste, Centre d’Études Supérieures de la Littérature, France
نشانی اینترنتی
https://france.tabrizu.ac.ir/article_15250_62d67b5960718cdd0d5b9a6a0688a13f.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات