این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
Recherches en Langue et Litterature Françaises
، جلد ۱۵، شماره ۲۸، صفحات ۵۰-۶۴
عنوان فارسی
Compétence Linguistique et Pratique de Classe: l’Exemple de l’Enseignement de la Grammaire dans le Cycle Primaire en Algérie
چکیده فارسی مقاله
گرامر به عنوان یکی از مؤلفههای مهارت زبانی، مدتها بطور مستمر در کلاسهای زبان تدریس میشده است، اما امروزه در رویکردهای آموزشی جدید، در جایگاهی متفاوت و با ترجیح معنا بر ساختار شناخته میشود. در این مقاله سعی شده است، این جایگاهِ گرامر، در تدریس و در بخشنامههای رسمی وزارت آموزش و پرورش کشور مورد بررسی قرار گیرد. کار ما بر اساس تجزیه و تحلیل دو سند (سند همراهِ برنامههای دوره ابتدایی و کتابچة راهنمای سال پنجم ابتدایی) و داستان زندگی معلمان-کارآموزان آینده است. از این تحلیل، تعداد معینی از مشاهدات پدیدار می شود: التقاط گرایی در روش شناسیهای اتخاذ شده، تکامل رویکردی که اساساً استقرایی می شود، اما در عین حال، تحجرِ عملکردِ معلّمانی که از رویکردی مشابه تبعیت میکنند، و در نهایت، اجرایِ گاهی «ناشیگرانة» اصول روش شناختی ادعا شده.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
مهارت زبانی و تمرین کلاسی، مورد مطالعه : آموزش گرامر در دورة ابتدایی در الجزایر
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
compétence linguistique, grammaire, Pratiques, Méthodologies, Enseignement
نویسندگان مقاله
Assia BELGHEDDOUCHE |
Maître de Conférences HDR, Laboratoire LISODIP, ENS de Bouzaréah
نشانی اینترنتی
https://france.tabrizu.ac.ir/article_14134_9cc7b237bf2c704bd2df1085f55ee27e.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات