این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Recherches en Langue et Litterature Françaises، جلد ۱۵، شماره ۲۸، صفحات ۸۱-۹۹

عنوان فارسی L’Education à L’Environnement par Le biais du Conte de Le Clézio dans une Perspective D’Apprentissage Scolaire
چکیده فارسی مقاله مدرسه به عنوان محل آموزش و انتقال دانش، در ساختن ارزش‌ها، آموزش اخلاقیات و تثبیت آن در ذهن کودکان نقش بسزایی دارد. این هدف، به تدریج با گشودن درهایی به روی دنیای نویسندگی و به‌ویژه دنیای ادبیات که امکانات آموزشی متعددی را به معلمان ارائه می‌دهد، محقق می‌شود. داستان کوتاه، با غنای مضامین و بُعد مانوی خود یکی از گونه‌های ادبی است که استفاده از آن برای مقاصد آموزشی، قابلیت‌های آموزشی فراوانی را ارائه می‌دهد. داستان کوتاه، علاوه بر نقشی که در رشد کودک و ساختن شخصیت او دارد، پاسخ‌های مناسبی به نیازهای آموزشی دانش آموزان می‌دهد و از این طریق کنجکاوی فکری آنها را ارضا می‌کند. در این مقاله، به بررسی رویکرد داستان کوتاه از منظرِ آموزش محیطی می‌پردازیم. داستانی که موضوع مطالعة ما خواهد بود، موندو و داستانهای دیگر اثر ژان ماری گوستاو لو کلزیو است، مجموعة داستانی که در سال 1978 منتشر شد و مضامین آن دیدگاه جدیدی از جهان را با رد دنیای بزرگسالان، جوامع شهری و به ویژه بی‌رحمی تمدن‌های صنعتی ارائه می‌کند. در این مجموعه، نویسنده بخش بزرگی را به عالم رویا، انسان‌ انگاری و اسطوره اختصاص می‌دهد تا راه‌های زندگی نزدیک‌تر به طبیعت را کشف کند و با شکوه و افسون آن انسان مدرن را با خود و همچنین با عناصر مختلف طبیعت آشتی دهد. این رویکرد آموزشی اتخاذ شده با هدف بازیابی تجربیات شخصیت‌های این مجموعه داستان و همچنین تعامل آنها با عناصر طبیعت انجام می‌شود و الگوهای رفتاری مناسب برای آموزش بهتر زیست محیطی به دانش‌آموزان را نشان می‌دهد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی آموزش محیطی بواسطة موندو و داستانهای دیگر از لوکلزیو ( از منظر یادگیری در مدرسه )
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله éducation, apprentissage, Le Clézio, conte, médiation.nature

نویسندگان مقاله Khaled GUERID |
Maitre de Conférences, Université Mohamed Khider, Biskra, Algérie.

Sihem GUETTAFI |
Maitre de Conférences, Université Mohamed Khider, Biskra, Algérie


نشانی اینترنتی https://france.tabrizu.ac.ir/article_14183_f48764c1684e8755a3dcf58bfba2acf7.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات