این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
Recherches en Langue et Litterature Françaises
، جلد ۱۵، شماره ۲۸، صفحات ۸۱-۹۹
عنوان فارسی
L’Education à L’Environnement par Le biais du Conte de Le Clézio dans une Perspective D’Apprentissage Scolaire
چکیده فارسی مقاله
مدرسه به عنوان محل آموزش و انتقال دانش، در ساختن ارزشها، آموزش اخلاقیات و تثبیت آن در ذهن کودکان نقش بسزایی دارد. این هدف، به تدریج با گشودن درهایی به روی دنیای نویسندگی و بهویژه دنیای ادبیات که امکانات آموزشی متعددی را به معلمان ارائه میدهد، محقق میشود. داستان کوتاه، با غنای مضامین و بُعد مانوی خود یکی از گونههای ادبی است که استفاده از آن برای مقاصد آموزشی، قابلیتهای آموزشی فراوانی را ارائه میدهد. داستان کوتاه، علاوه بر نقشی که در رشد کودک و ساختن شخصیت او دارد، پاسخهای مناسبی به نیازهای آموزشی دانش آموزان میدهد و از این طریق کنجکاوی فکری آنها را ارضا میکند. در این مقاله، به بررسی رویکرد داستان کوتاه از منظرِ آموزش محیطی میپردازیم. داستانی که موضوع مطالعة ما خواهد بود، موندو و داستانهای دیگر اثر ژان ماری گوستاو لو کلزیو است، مجموعة داستانی که در سال 1978 منتشر شد و مضامین آن دیدگاه جدیدی از جهان را با رد دنیای بزرگسالان، جوامع شهری و به ویژه بیرحمی تمدنهای صنعتی ارائه میکند. در این مجموعه، نویسنده بخش بزرگی را به عالم رویا، انسان انگاری و اسطوره اختصاص میدهد تا راههای زندگی نزدیکتر به طبیعت را کشف کند و با شکوه و افسون آن انسان مدرن را با خود و همچنین با عناصر مختلف طبیعت آشتی دهد. این رویکرد آموزشی اتخاذ شده با هدف بازیابی تجربیات شخصیتهای این مجموعه داستان و همچنین تعامل آنها با عناصر طبیعت انجام میشود و الگوهای رفتاری مناسب برای آموزش بهتر زیست محیطی به دانشآموزان را نشان میدهد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
آموزش محیطی بواسطة موندو و داستانهای دیگر از لوکلزیو ( از منظر یادگیری در مدرسه )
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
éducation, apprentissage, Le Clézio, conte, médiation.nature
نویسندگان مقاله
Khaled GUERID |
Maitre de Conférences, Université Mohamed Khider, Biskra, Algérie.
Sihem GUETTAFI |
Maitre de Conférences, Université Mohamed Khider, Biskra, Algérie
نشانی اینترنتی
https://france.tabrizu.ac.ir/article_14183_f48764c1684e8755a3dcf58bfba2acf7.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات