این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
Recherches en Langue et Litterature Françaises
، جلد ۱۵، شماره ۲۸، صفحات ۱۵۸-۱۷۶
عنوان فارسی
Enseignant Activateur et Facilitateur: Etude de Cas en Iran
چکیده فارسی مقاله
یکی از مفاهیم جدید در زمینه آموزش زبان، جایگزین شدن تدریس متمرکز بر معلم با آموزش مبتنی بر یادگیرنده است.بنابراین یادگیرنده، مرکز پروژه آموزشی محسوب می شود.تغییر شیوه ی تفکر عینی به مدل پویا یا یادگیرنده محور، باعث تغییر نقش معلم می شود. معلم دیگر به انتقال دانش به زبان آموزان بسنده نمی کند. در روش های آموزشی فعال، معلم باید تعامل دانش آموز را تسهیل نماید. او به آنها پیشنهاد می کند که رویکرد فعالی را در مواجهه با موقعیت پیچیده آموزشی پیش گیرند. اما آیا آموزش به روش عینی همچنان در بین معلم ها رایج نیست؟هدف اصلی این مقاله، شناخت رایج ترین مدل آموزشی از بین دو مدل صریح و مساله محور در بین معلم های زبان فرانسه در ایران است. این تحقیق شامل مقایسه دو مدل مبتنی بر تئوریهای متفاوت، یکی متمرکز بر معلم و دیگری متمرکز بریادگیرنده، می شود. در ابتدا دو مدل آموزشی را مقایسه کرده سپس، از پرسشنامه ایی که توسط 35 مدرس، با تجربه کاری بین 2 تا 17 سال در زمینه آموزش زبان فرانسه، پاسخ داده شده، استفاده می کنیم. این نظرسنجی نشان می دهد که معلمان زبان فرانسه، به صورت عملی روش صریح را در شیوه تدریس خود قرار می دهند. از این روش بیشتر از آنچه ادعا می کنند، به عنوان روش تدریس استفاده می کنند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
معلم فعال و معلم تسهیل کننده، مطالعه موردی در ایران
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Mots clés pédagogie centrée sur l’enseignant/ l’apprenant, pédagogie explicite/découverte, activateur, facilitateur
نویسندگان مقاله
Azadeh TAVAKOLI |
Doctorante en didactique, Département de langue et Littérature Françaises, Université de Tarbiat Modarres,
Rouhollah RAHMATIAN |
Maître de Conférences,Département de Langue Française, Université de Tarbiat Modarres.
Hamid Reza SHAIRI |
Maître de Conférences, Département de Langue Française, Université de Tarbiat Modarres.
Parivash SAFA |
Professeure, Département de Langue Française, Université de Tarbiat Modarres.
نشانی اینترنتی
https://france.tabrizu.ac.ir/article_9547_ac0913b39d5f51c7c285f9ba55609141.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات