این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Recherches en Langue et Litterature Françaises، جلد ۱۵، شماره ۲۷، صفحات ۱۶۶-۱۸۲

عنوان فارسی La Représentation du « Bon » Enseignant dans une Sélection d’Ouvrages Contemporains Français et Persans
چکیده فارسی مقاله  آموزگار به‌عنوان شخصیتِ کلیدیِ «آموزش»، جایگاهی اصلی در محیطِ مدرسه ایفا می‌کند و به‌خاطر مرافقت با کودک می‌تواند نقشی بسزا در آیندۀ هر جامعه‌ای ایفا کند. «ادبیات مدرسه»، چه در ایران و چه در فرانسه، نسبت به این موضوع حساس بوده و چهره‌هایی را به‌عنوان الگو یا پادالگویی از آموزگار «خوب» عرضه کرده است. تمرکزمان در این مطالعه بر این چهره‌ها خواهد بود تا الزاماتِ آموزش را بهتر بشناسیم و به دسته‌بندی‌ای از ویژگی‌های آموزگار «خوب» دست یابیم. برای کاستن از گستردگیِ کار و نیز بخشیدنِ سویه‌ای عملی و کارا بدان، به روابط آموزشی بسنده می‌کنیم؛ روابطی که نهاد آموزش‌ وپرورش را در راستای «انتقال دانش» از طریق آموزگار به محصل پیوند می‌زنند. هم از این مسیر خواهیم کوشید بر عظمتِ «رسالتِ» معلم صحه بگذاریم.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی بازنماییِ آموزگارِ «خوب» در منتخبی از آثار معاصرِ فارسی و فرانسه
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله enseignant, Enseigné, Institution scolaire, Relation pédagogique, Transmission du savoir

نویسندگان مقاله Najma TABATABAEE |
Doctorante, Département de langue et littérature françaises, L’université de Téhéran, Téhéran, Iran.

Nahid SHAHVERDIANI |
Maître assistante, Département de langue et littérature françaises, L’université de Téhéran, Téhéran, Iran


نشانی اینترنتی https://france.tabrizu.ac.ir/article_12894_66401b5bd831cc1635533e6f297388b8.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات