این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
Recherches en Langue et Litterature Françaises
، جلد ۱۴، شماره ۲۶، صفحات ۱۰۴-۱۱۹
عنوان فارسی
Stratégie didactique en production écrite et le fonctionnement de la mémoire de travail chez les adultes
چکیده فارسی مقاله
در تحقیقات اخیر که فعالیت های نگارشی و هزینه های فرآیند شناختی را تجزیه و تحلیل کرده اند، نقش حافظه کاری در تولید متن و مهارت هایی کاهش دهنده ی هزینه شناختی نشان داده شده است. حافظه کاری نگارنده، دانش زبانی و ارجاعی و همچنین مهارت های بازیابی از حافظه بلند مدت برای تولید گفتار ساختارمند را دربر می گیرد. مطالعات درباره تولید نوشتار، به ویژه از هایس و فلاور (1980)، بیشتر به فعالیت نوشتار در زمان واقعی توجه پیدا کردند (آلامارگو و همکاران سال 2005؛ اولیو و پیولا 2005؛ اولیو 2011). فرآیند تدوین، حافظه کاری با ظرفیت محدود را درگیر می کند امری که نیاز به مدیریت درست منابع شناختی دارد. بنابراین، به نظر می رسد مهارت هایی که در توسعه این فرایند نقش دارند، چنانچه بتوانند فعالیت حافظه کاری را بهبود ببخشند مفید باشند. در این تحقیق، با توجه به رویکردهای آموزشی مرتبط با متون استدلالی، در جستجوی شناسایی رویکردهای راهبردی هستیم که بتوانند فرایند تدوین را با توجه به عملکرد حافظه کاری توسعه دهند. به طور دقیق تر، ما می خواهیم بدانیم که کدام مهارت می تواند در طول فرآیند تدوین بهتر با عملکرد حافظه کاری سازگار باشد. دو گروه از زبان آموزان فرانسه در ایران را مورد مطالعه قرار دادیم. زبان آموزان گروه آزمایش در تولید پس آزمون، به خوبی ایده های خود را در چارچوب ساختاری تدوین و توسعه دادند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
مهارت های آموزشی در تولید نوشتار و عملکرد حافظه کاری در بزرگسالان
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Mémoire de travail, processus de planification, stratégies didactiques, stratégie rédactionnelle
نویسندگان مقاله
Leila GHAREBEIGI |
Doctorante, Université Tarbiat Modares, Iran
Mahmoud Reza GASHMARDI |
Maître de conférences, Université Tarbiat Modares, Iran
Hamid Reza SHAIRI |
Professeur, Université Tarbiat Modares, Iran
نشانی اینترنتی
https://france.tabrizu.ac.ir/article_8926_d78ee404c3efa923fbe6762feebfc0c1.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات