این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Recherches en Langue et Litterature Françaises، جلد ۱۴، شماره ۲۶، صفحات ۱۶۲-۱۷۷

عنوان فارسی Motiver les Apprenants avec le Théâtre (Numérique) : Etude de Cas à l’Université des Mascareignes (Ile Maurice)
چکیده فارسی مقاله معرفی تئاتر در امر یادگیری راهی است برای ایجاد انگیزه در فراگیران برای بهبود مهارت­های گفتاری و مهارت­های زبانی، این فعالیت آنها را قادر می­سازد تا بر ترس خود از صحبت کردن به یک زبان خارجی غلبه کنند. یادگیریِ زبان فرانسوی در برنامه درسی موریس، از ابتدایی تا دانشگاه، الزامی است و همواره زبان آموزان را که اغلب در بیان شفاهی خود مشکل دارند نگران می­کند. در این فعالیت، هدف از ترک روش سنتی یادگیری و معرفی نمایش، در جهت بهبود یادگیری زبان فرانسوی در میان زبان آموزانی بود که در سال اول در دانشگاه ماسکرین ثبت نام کرده بودند و در نتیجه در جهت یادگیریِ اصول دستور زبان را به روشی سرگرم کننده بود. اولین قدم تشکیل گروه­ها بود، زیرا به اعتقاد محققین زیادی کار تیمی می تواند علاوه بر کاهش اضطراب زبانی زبان­آموزان، تجربۀ ترسناک یادگیری را نیز کاهش دهد. سپس گروه می­بایست در مورد یک مضمون داستانی یا تاریخی بیندیشند، متن را بنویسند و نمایشنامه را اجرا کنند و از صحنه­ها فیلمبرداری کنند. این مطالعه قصد دارد تا نظرات فراگیران را در پایان جلسات تجزیه و تحلیل کند تا بهتر مشخص کند که آیا ادغام فعالیت­های نمایشی در آموزش انگیزه­ای برای زبان­آموزان ایجاد می­کند یا آنها را قادر می­سازد تا دانش و مهارت خود را در زبان فرانسه تقویت کنند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی ایجاد انگیزه در زبان آموزان با تئاتر (دیجیتال): مطالعه موردی در دانشگاه ماسکارِین (موریس)
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله enseignement-apprentissage, île Maurice, langue française, pièce de théâtre numérique, vidéo

نویسندگان مقاله Neelam Fatmah PIRBHAI-JETHA |
Maître de conférences, Université des Mascareignes, Ile Maurice


نشانی اینترنتی https://france.tabrizu.ac.ir/article_12342_151107a5bf61d07548972a687a36ffdf.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات