این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
Recherches en Langue et Litterature Françaises
، جلد ۱۴، شماره ۲۶، صفحات ۱۶۲-۱۷۷
عنوان فارسی
Motiver les Apprenants avec le Théâtre (Numérique) : Etude de Cas à l’Université des Mascareignes (Ile Maurice)
چکیده فارسی مقاله
معرفی تئاتر در امر یادگیری راهی است برای ایجاد انگیزه در فراگیران برای بهبود مهارتهای گفتاری و مهارتهای زبانی، این فعالیت آنها را قادر میسازد تا بر ترس خود از صحبت کردن به یک زبان خارجی غلبه کنند. یادگیریِ زبان فرانسوی در برنامه درسی موریس، از ابتدایی تا دانشگاه، الزامی است و همواره زبان آموزان را که اغلب در بیان شفاهی خود مشکل دارند نگران میکند. در این فعالیت، هدف از ترک روش سنتی یادگیری و معرفی نمایش، در جهت بهبود یادگیری زبان فرانسوی در میان زبان آموزانی بود که در سال اول در دانشگاه ماسکرین ثبت نام کرده بودند و در نتیجه در جهت یادگیریِ اصول دستور زبان را به روشی سرگرم کننده بود. اولین قدم تشکیل گروهها بود، زیرا به اعتقاد محققین زیادی کار تیمی می تواند علاوه بر کاهش اضطراب زبانی زبانآموزان، تجربۀ ترسناک یادگیری را نیز کاهش دهد. سپس گروه میبایست در مورد یک مضمون داستانی یا تاریخی بیندیشند، متن را بنویسند و نمایشنامه را اجرا کنند و از صحنهها فیلمبرداری کنند. این مطالعه قصد دارد تا نظرات فراگیران را در پایان جلسات تجزیه و تحلیل کند تا بهتر مشخص کند که آیا ادغام فعالیتهای نمایشی در آموزش انگیزهای برای زبانآموزان ایجاد میکند یا آنها را قادر میسازد تا دانش و مهارت خود را در زبان فرانسه تقویت کنند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
ایجاد انگیزه در زبان آموزان با تئاتر (دیجیتال): مطالعه موردی در دانشگاه ماسکارِین (موریس)
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
enseignement-apprentissage, île Maurice, langue française, pièce de théâtre numérique, vidéo
نویسندگان مقاله
Neelam Fatmah PIRBHAI-JETHA |
Maître de conférences, Université des Mascareignes, Ile Maurice
نشانی اینترنتی
https://france.tabrizu.ac.ir/article_12342_151107a5bf61d07548972a687a36ffdf.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات