این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
پژوهش های جامعه شناسی معاصر
، جلد ۹، شماره ۱۷، صفحات ۲۴۳-۲۷۵
عنوان فارسی
تجارب زیسته دانشجویان از کاربست شبکههای اجتماعی مجازی در نگاهداشت فایدهمندی: مطالعه کاربران فضای مجازی در دانشگاه رازی کرمانشاه
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر با هدف تبیین تجارب زیسته دانشجویان از کاربست شبکههای اجتماعی مجازی در نگاهداشت فایدهمندی انجام گرفت. روش پژوهش کیفی از نوع پدیدارشناسی بود. جامعهی آماری پژوهش دانشجویان کاربر شبکههای اجتماعی مجازی در دانشگاه رازی کرمانشاه بودند. برای تعیین حجم نمونه به جهت مدنظر بودن کفایت دادهها از نمونهگیری تا مرحله اشباع و روش نمونهگیری هدفمند استفاده شد. در نهایت حجم نمونه با در نظر گرفتن اشباع نظری به 21 نفر رسید. جمعآوری اطلاعات با استفاده از مصاحبه نیمه ساختاریافته انجام شد و با کدگذاری باز، محوری و انتخابی تحلیل شدند. یافتهها 98 گزاره مفهومی اولیه با 12 مقوله فرعی و 2 گزاره مقولهای اصلی را نشان داد و روابط بین آنها در قالب الگوی ساختاری ارائه شد. نتایج نشان داد دانشجویان در تعامل با شبکههای اجتماعی مجازی تجارب مثبت و منفی زیادی را کسب کردهاند. بررسی تجارب زیسته دانشجویان میتواند بهصورت شایستهای به بازشناسی مزایا و معایب کاربست شبکههای اجتماعی مجازی و متعاقباً برنامهریزی برای استفاده مناسب از این شبکهها بیانجامد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تجارب زیسته، شبکههای اجتماعی مجازی، دانشجویان، کاربران شبکه اجتماعی مجازی،
عنوان انگلیسی
Students' experiences of using virtual social networks in terms of usefulness: studying of Cyberspace users at the University of Razi Kermanshah
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this study was to express of Students' experiences of using virtual social networks in terms of usefulness. The research method was qualitative of phenomenological type. The statistical population of this study was student users of virtual social networks at the University of Razi Kermanshah. To determine the sample size because of the adequacy of the data, sampling to saturation stage and purposeful sampling method was used. Finally, the sample size reached 21 by considering the saturation. The data were collected using semi-structured interviews and analyzed by open, axial and selective coding. The findings revealed 98 initial conceptual propositions with 12 sub categories and 2 propositions of the main categories and the relationships between them were presented in the form of a structural pattern. The results showed that students had a lot of positive and negative experiences in interacting with virtual social networks. A review of student’s experiences can adequately recognize the benefits and disadvantages of using virtual social networks and, consequently, planning to make good use of these networks Leads.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
تجارب زیسته, شبکههای اجتماعی مجازی, دانشجویان, کاربران شبکه اجتماعی مجازی
نویسندگان مقاله
محمد رضا اردلان |
دانشیار گروه علوم تربیتی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایران
محسن احمدی |
دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایران
احمد عزیزی |
دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایران
پروانه محمدی |
دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایران
نشانی اینترنتی
https://csr.basu.ac.ir/article_3935_104842ccd77cabc9bac8067641efcbad.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات