این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی
، جلد ۲۲، شماره ۶، صفحات ۲۴۹-۲۷۳
عنوان فارسی
نقد و ارزیابی کتاب انگلیسی برای دانشجویان رشته طراحی پارچه و لباس و تکنولوژی دوخت
چکیده فارسی مقاله
از آنجایی که کتابهای درسی به عنوان یکی از اصلیترین منابع یادگیری در هر برنامه آموزشی محسوب میشوند، نقد و ارزیابی آنها به منظور بهرهمندی هرچه بیشتر نویسنده و مخاطبان و همچنین تاثیرگذاری آن بر عملکرد دانشآموزان، کاری بسیار حیاتی و ارزشمند است. مقاله حاضر به ارزیابی کتاب انگلیسی برای دانشجویان رشته طراحی پارچه و لباس و تکنولوژی دوخت تألیف اکرم ناشر(1395)، از مجموعه کتاب های زبان انگلیسی تخصصی (ESP) میپردازد. به همین منظور کتاب بر اساس مدل محمودی و احمدی صفا (1393) ارزیابی شد، همچنین بر اساس مدل مذکور محققان برای آگاهی از دیدگاه متخصصان رشته طراحی پارچه و لباس درباره محتوای کتاب، مصاحبه نیمه ساختار یافته ای با سه تن از متخصصان رشته طراحی پارچه و لباس از دانشگاههای هنر، الزهرا و علم و فرهنگ شهر تهران انجام دادند. نتایج حاکی از آن بود که با وجود مشکلات و کاستیها در متون، تمرینها و فعالیتها، کتاب کفایت آموزشی لازم را دارد و میتواند به عنوان یک منبع زبان تخصصی استفاده شود، ولی در عین حال نیازمند بازبینی و اصلاح جدی به منظور رفع نواقص موجود است که در همین راستا محققان و متخصصان پیشنهادهای مفیدی را برای رفع نواقص آن ارائه میدهند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ارزیابی، کتاب درسی، طراحی لباس، پارچه، تکنولوژی دوخت،
عنوان انگلیسی
A Critical Review on the Book “English for the Students of Fabric and Garment Design and Sewing Technology”
چکیده انگلیسی مقاله
Since textbooks are one of the main learning resources in any curriculum, evaluating them for the benefit of the author and the audience, as well as their effect on students’ performance is an essential and valuable undertaking. This article evaluates “English for the Students of Fabric and Garment Design and Sewing Technology” book authored by Akram Nasher (2017), from English for Specific Purposes (ESP) books series. To this end, the book was evaluated based on Mahmoodi and Ahmadisafa’s model (1393). Also, according to the model and for the purpose of gaining experts’ views in the field, the researchers conducted semi-structured interviews with three Fabric and Garment Design experts from Art, Al-Zahra and Science and Culture Universities of Tehran. The results indicated that despite problems and shortcomings in the texts, exercises and activities, the book has enough educational adequacy and can be used as a source of Specific English. At the same time; however, it requires serious revision in order to eliminate the existing deficiencies. To fulfill this need, the researchers and experts have made useful suggestions.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
ارزیابی, کتاب درسی, طراحی لباس, پارچه, تکنولوژی دوخت
نویسندگان مقاله
رضا طاهرخانی |
استادیار گروه زبان انگلیسی، دانشکدۀ علوم انسانی، دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایران
هاشم شرفی |
دانشجوی کارشناسی ارشد رشتة آموزش زبان انگلیسی، دانشکدۀ علوم انسانی، دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایران
نشانی اینترنتی
https://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_8067_417bdd5f84a58629b594f515958ec8ab.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات