این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی
، جلد ۲۲، شماره ۵، صفحات ۲۶۷-۲۸۵
عنوان فارسی
مدیریت دانش در عمل: نقد و بررسی کتاب راهبرد دانش و مدیریت دانش
چکیده فارسی مقاله
به باور بسیاری از پژوهشگران، متخصصان، و مدیران، دانش از کلیدیترین داراییهای سازمانها و کسبوکارها در عصر کنونی است. در همین راستا اصطلاح راهبرد دانش به منظور روشن کردن داراییهای دانشی برای سازمان مورد توجه قرار گرفته که در نهایت با پیادهسازی مدیریت دانش و تدوین راهبرد مدیریت دانش موجب بهبود کارآمدی و کارایی سازمان میشود. کتاب «راهبرد دانش و مدیریت دانش» به دنبال توضیح مفاهیمی همانند «راهبرد دانش» و «راهبرد مدیریت دانش» در چهار فصل به رشتۀ نگارش درآمده است. این اثر از نخستین آثاری است که در زبان فارسی مفهوم راهبرد دانش را در کانون توجه گذاشته است. اگرچه کتاب بر موضوع مهمی دست گذاشته که از نیازهای کلیدی و بهروز مدیران کسبوکارها است، ولی تمایز میان مدیریت راهبردی، راهبرد دانش، مدیریت راهبردی دانش، و غیره در آن به شکلی روشن بیان نشده است. هدف از نوشتۀ پیشرو، بررسی کتاب «راهبرد دانش و مدیریت دانش» با روش «مرور نقادانه» و از دیدگاه ظاهری، ساختاری و محتوایی ضمن اشاره به نقاط قوت آن است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
مدیریت دانش، راهبرد دانش، راهبرد مدیریت دانش، راهبرد کسبوکار، اقتصاد دانش بنیان،
عنوان انگلیسی
Knowledge Management in Practice A Critique on the Book “Knowledge Strategy and Knowledge Management”
چکیده انگلیسی مقاله
Many researchers, professionals, and managers believe that knowledge is one of the key assets of organizations and businesses in the current era. In this regard, the term knowledge strategy has been considered in order to clarify the knowledge assets for the organization, which ultimately improves the efficiency and effectiveness of the organization by implementing knowledge management and formulating a knowledge management strategy. The book "Knowledge Strategy and Knowledge Management" seeks to explain two main concepts, namely "Knowledge Strategy" and "Knowledge Management Strategy" in four chapters. This book is one of the first works in the Persian language to focus on the concept of knowledge strategy. Although the book addresses an important issue that is one of the key needs business managers, the distinction between strategic management, knowledge strategy, strategic knowledge management, etc. is not clearly stated. The purpose of this article is to review the book "Knowledge Strategy and Knowledge Management" from different aspects.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
مدیریت دانش, راهبرد دانش, راهبرد مدیریت دانش, راهبرد کسبوکار, اقتصاد دانش بنیان
نویسندگان مقاله
محمد حسن زاده |
استاد گروه علم اطلاعات و دانششناسی، دانشگاه تربیت مدرس. تهران، ایران
بهروز رسولی |
استادیار پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک). تهران، ایران
سمیه جعفری |
دانشجوی دکتری مدیریت اطلاعات و دانش، دانشگاه تهران، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_7999_11dd48094adaf85fa7f612e69484c9c3.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات