این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی، جلد ۲۲، شماره ۵، صفحات ۳۷۳-۳۹۲

عنوان فارسی تدوین و اعتباریابی الگوی مدیریت کیفیت به‌منظور اجرای اهداف تربیتی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش
چکیده فارسی مقاله پژوهش حاضر با هدف تدوین و اعتباریابی الگوی مدیریت کیفیت به‌منظور اجرای اهداف تربیتی سند تحول بنیادین آموزش ‌و پرورش با رویکرد ترکیبی اجرا گردید. پژوهش حاضر ازلحاظ هدف کاربردی، روش پژوهش، آمیخته از نوع اکتشافی متوالی و شیوه گردآوری اطلاعات در بخش کیفی، میدانی با استفاده از مصاحبه و در بخش کمی میدانی با استفاده از پرسشنامه بود. جامعه آماری در بخش کیفی را اساتید مدیریت آموزشی آشنا به سند تحول آموزش ‌و پرورش و همچنین آشنا به مدیریت کیفیت، شامل می‌شوند که این افراد، به‌صورت هدفمند از نوع معیاری برای مصاحبه‌های کیفی در موضوع پژوهش انتخاب گردیدند (19 مصاحبه با 19 نفر و تا حد اشباع نظری ادامه یافت) و در بخش دوم (کمی) بعد از گردآوری اطلاعات حاصل از پژوهش کیفی، اقدام به ساخت پرسشنامه گردید. بنابراین به ‌صورت کلی مشخص گردید که مقوله­های مدل راهبردی مدیریت کیفیت به‌منظور اجرای اهداف تربیتی سند تحول بنیادین آموزش ‌و پرورش، به ترتیب اهمیت شامل زیرساختی، ارزیابی، مالی، منابع انسانی، آموزش مشارکتی، ارتباطی، انسانی، ساختار سازمانی، برنامه­ریزی و آموزش می­باشد. به مدیران آموزش ‌و پرورش کشور توصیه می­شود، از نتایج پژوهش حاضر برای دستیابی به اهداف تربیتی سند تحول بنیادین آموزش ‌و پرورش استفاده نمایند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله معلم، اهداف، سند تحول بنیادین، مدیریت راهبردی، مدیریت کیفیت،

عنوان انگلیسی Developing and Validating a Model of Quality Management in Order to Implement the Educational Goals of the Document of Fundamental Change in Education
چکیده انگلیسی مقاله The present study was conducted with the aim of developing and validating a quality management model in order to implement the educational goals of the document of fundamental transformation of education and upbringing with a combined approach. In terms of applied purpose, the present research method was a combination of consecutive exploratory type and data collection method in the qualitative part, field using interviews and in the quantitative field using a questionnaire. The statistical population in the qualitative section includes professors of educational management familiar with the document of education and training as well as familiar with quality management, who were purposefully selected as a standard for qualitative interviews on the subject of research (19 interviews with 19 people and up to The theoretical saturation limit continued) and in the second (quantitative) part, after collecting information from qualitative research, a questionnaire was constructed. Therefore, in general, it was found that the categories of strategic quality management model in order to implement the educational goals of the document of fundamental transformation of education and training, in order of importance, including infrastructure, evaluation, finance, human resources, participatory education, communication, human, organizational structure, program is planning and training. The directors of education in the country are recommended to use the results of the present study to achieve the educational goals of the document of fundamental change in education. 
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله معلم, اهداف, سند تحول بنیادین, مدیریت راهبردی, مدیریت کیفیت

نویسندگان مقاله لیلا عنبرستانی |
دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، تهران، ایران

رشید ذوالفقاری زعفرانی |
دانشیار مدیریت آموزش عالی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، تهران، ایران

بی بی سادات میر اسماعیلی |
استادیار علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند، دماوند، ایران

عباسعلی قیومی |
دانشیار گرایش خط مشی گذاری و تصمیم گیری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، تهران


نشانی اینترنتی https://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_8003_6a36d2cbbe3fadaf41bd4b7727e06a43.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات