این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی
، جلد ۲۲، شماره ۵، صفحات ۴۱۳-۴۳۲
عنوان فارسی
نقد و بررسی کتاب مدیریت استراتژیک و سیاست کسبوکار- تجزیهوتحلیل محیط و تدوین استراتژی
چکیده فارسی مقاله
هدف این مقاله بررسی و نقد کتاب مدیریت استراتژیک و سیاست کسبوکار اثر توماس ال. ویلن و جی. دیوید هانگر است. در فرآیند نقد و ارزیابی این کتاب از معیارها و شاخصهای نقد، مطابق با الگوی ارائهشده توسط شورای بررسی متون و کتب درسی و دانشگاهی علوم انسانی استفاده است. در این راستا، ابعاد شکلی و محتوایی کتاب با رویکردی تحلیلی مورد بررسی و نقد قرارگرفته است. از منظر شکلی ویژگیهای فنی اثر همچون طرح جلد، صحافی، صفحهآرایی، نوع و اندازه قلم مطلوب و مناسب ارزیابی میشود، درعینحال، کیفیت برخی از جداول و نمودارها نامطلوب است. ازنظر محتوایی فصول کتاب از انسجام لازم برخوردار هستند، اما درعینحال ایراداتی نیز قابلذکر است. در ترجمه برخی از واژگان نیاز به بازنگری است. با توجه به اهداف اصلی کتاب ارائه مباحثی در قالب فصل جداگانه ضرورتی نداشته است. در مقابل به برخی از مباحث همچون نحوه تدوین بیانیه مأموریت، چشمانداز و ابزارهای کاربردی در فرآیند تحلیل محیط و تدوین استراتژی توجه نشده است. با توجه به نقاط قوت و ضعف کتاب، درمجموع میتوان گفت که محتوای کتاب پاسخگوی نیازهای علمی و کاربردی کشور بوده و دانشپژوهان، مدیران و کارشناسان میتوانند در زمینه افزایش دانش مربوط به مدیریت استراتژیک از محتوای آن استفاده کنند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
مدیریت استراتژیک، سیاست کسبوکار، تدوین استراتژی، تجزیهوتحلیل محیط، قد،
عنوان انگلیسی
A Critique on the Book “Strategic Management and Business Policy - Environmental Analysis and Strategy Formulation”
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this article is to review and critique the book “Strategic Management and Business Policy” by Thomas L. Wheelen and J. David Hunger. In the process of critique and evaluation of this book, the criteria and indicators of critique are used in accordance with the model provided by the Council for the Study of Humanities Texts and books. In this regard, the formal and content dimensions of the book have been studied and criticized with an analytical approach. The technical characteristics of the work such as cover design, page layout, font type, are considered desirable and appropriate, at the same time, the quality of some tables and diagrams is undesirable. The results of evaluating the qualitative content of the book showed that some words need to be revised in translation. Due to the main goals of the book, it was not necessary to present topics in a separate chapter. On the other hand, some issues such as mission statement, vision, and practical tools in the process of analyzing the environment and formulating strategy have not been considered. Considering the strengths and weaknesses of the book, it can be said that the content of the book meets the scientific and practical needs of the country. So, scholars can use its content to increase knowledge related to strategic management.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
مدیریت استراتژیک, سیاست کسبوکار, تدوین استراتژی, تجزیهوتحلیل محیط, قد
نویسندگان مقاله
امیررضا کنجکاو منفرد |
دانشیار مدیریت بازرگانی، عضو هیأت علمی دانشگاه یزد، یزد، ایران
نشانی اینترنتی
https://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_8005_65902c0cd8e1966d9e66ce3727f19ce8.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات