این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
پژوهشنامه انقلاب اسلامی
، جلد ۱۱، شماره ۴۱، صفحات ۱-۱۸
عنوان فارسی
بررسی میزان آشنایی طلاب با شرایط، وظایف و اختیارات ولایت فقیه با تاکید بر اندیشه امام خمینی(ره)
چکیده فارسی مقاله
هدف: موضوع «میزان آشنایی طلاب با شرایط، وظایف و اختیارات ولایتِ فقیه با تأکید بر اندیشه امامخمینی(ره)» با هدف تحلیل میزان آشنایی یا عدم آشنایی طلاب با ولایت فقیه، مورد پژوهش قرار گرفت. روششناسی پژوهش: روش تحقیق پیمایش است و مبتنی بر اطلاعات کتابخانه ای و پرسشنامه میباشد؛ پس از بررسی و معرفی شاخص های ولایتِ فقیه در ابعاد مذکور، پرسشنامه ساخته شد و داده های جمع آوری شده با کمک نرمافزار SPSS ورژن 22 و با استفاده از روش تحلیل آماری داده های کمی و تکنیک تحلیل آماری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: یافته ها نشان می دهد، میزان آشنایی طلاب با شرایط 65، با وظایف 76 و با اختیارات ولایت فقیه 77 درصد و در مجموع 71 درصد است. یافته دیگر پژوهش این است که چهار متغیر زمینه ای در میزان آشنایی طلاب با ولایت فقیه تأثیر نداشته ولی چهار متغیر دیگر مؤثر بوده است. نتیجه گیری: در این پژوهش، جنبه های قوت و ضعف میزان آشنایی طلاب با کمک چهارده گویه در سه شاخص سنجش شرایط، وظایف و اختیارات ولایت فقیه، مشخص شد؛ آشنایی طلاب با دو گویه ضعیف، با دو گویه دیگر متوسط، با شش گویه خوب و با چهار گویه عالی بود که در مجموع، خوب ارزیابی شده است. نظر به اهمیت موضوع، انتظار محقق از عوامل جامعه پذیری سیاسی از جمله حوزه علمیه در حفظ و انتقال باور ولایت فقیه به طلاب، بیش از این میزان بوده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
طلاب، ولایتِ فقیه، اندیشه امام خمینی(ره)، امام خمینی(ره)،
عنوان انگلیسی
-
چکیده انگلیسی مقاله
-
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
طلاب, ولایتِ فقیه, اندیشه امام خمینی(ره), امام خمینی(ره)
نویسندگان مقاله
علی اکبری معلم |
استادیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، قم، ایران
نشانی اینترنتی
https://rjir.basu.ac.ir/article_4506_7edc6c19650f75b0d1c52e356cbfbe69.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات