این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهشنامه بیمه، جلد ۹، شماره ۳، صفحات ۹-۳۶

عنوان فارسی مدل پارادایمی ارزش آفرینی برند در صنعت بیمه با تاکید بر بیمه عمر "رویکرد داده بنیاد"
چکیده فارسی مقاله هدف: صنعت بیمه کشور به شدت رقابتی شده و این ایجاب می‌‌‌‌‌‌‌‌کند ساختار سازمانی و منابع شرکت‌های بیمه به سمت ارزش‌‌‌‌‌‌‌‌آفرینی حرکت کنند تا بتوانند به بهترین نحو از فرصت‌های موجود در جهت جذب مشتریان استفاده کنند. در غیر این‌‌‌‌‌‌‌‌صورت، به ‌مرور زمان از ذهن مشتریان خارج شده و از صحنه رقابت حذف می‌‌‌‌‌‌‌‌گردند. از سویی، به اعتقاد کلر، ارزش‌آفرینی برند از اقدامات موثر در جهت کسب مزیت رقابتی و جلب اعتماد مشتریان است. از این رو، پژوهش حاضر به ارائه الگوی ارزش‌آفرینی برند در صنعت بیمه با تأکید بر بیمه عمر پرداخته است.روش‌شناسی: جامعه آماری این تحقیق شامل مدیران بیمه عمر سه شرکت بیمه سینا، پاسارگاد و ایران بود که با روش نمونه‌گیری نظری انتخاب شدند و از مصاحبه برای گردآوری داده‌های مورد نیاز استفاده گردید و به روش کیفی و رویکرد داده بنیاد تحلیل شدند.یافته‌ها: تحلیل داده‌ها با کدگذاری باز، محوری و انتخابی سرانجام به ارائه مدل نهایی شامل شش بعد اصلی و بیست‌وهفت بعد فرعی انجامید.نتیجه‌گیری: تحلیل صورت گرفته نشان داد افزایش سالانه حق بیمه متناسب با نرخ تورم، مهم‌ترین راهکار کاهش اثرات منفی تورم بر قراردادهای بیمه عمر است. به‌‌‌‌‌‌‌‌عبارتی، "نرخ تعدیل حق بیمه" و "سرمایه بیمه‌نامه" باید سالانه متناسب با نرخ تورم افزایش ‌یابندتا بیمه برای مشتریان ارزش‌‌‌‌‌‌‌‌آفرین باشد.طبقه‌بندی موضوعی:C80 ,G22 , M31.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ارزش‌آفرینی برند، صنعت بیمه، بیمه عمر، رویکرد داده بنیاد،

عنوان انگلیسی Paradigm model of brand value creation in insurance industry with focus on life insurance: A “grounded theory approach”
چکیده انگلیسی مقاله Objective: The insurance industry is highly competitive and rapidly maturing. The organizational structure and resources of companies lead to different Value Creation .Insurance companies should take advantage of all opportunities available to gain customer confidence and attract customers. Nowadays, if an organization fails to create value for its customers, it will disappear from the market. Hence, creating value for customers is one way to create competitive advantage in today's highly competitive market Keller believes that one of the ways to gain competitive advantage in today's highly competitive market is to create brand value. Therefore in this industry, creating brand value in shaping competitive advantage should be one of the most important requirements of insurance managers. The purpose of this study is to present a model of brand value creation in the insurance industry with emphasis on life insurance Method: The research method is a qualitative one with the Grounded Theory approach. The research population consisted of the life insurance managers of Sina. Passargad & Iran insurance companies. The researcher was using theoretical sampling and he did 17 interviews to get the data he needed to analyze. Finding: A conceptual model was developed using open, axial, and selective coding of the qualitative data.This model is consisted of six dimensions and twenty-seven subsconstructs. Conclusion: The most important ways to reduce the effect of inflation on life insurance premiums is to increase the annual premium in proportion to the inflation rate. The insurance premium and annual insurance obligations should be increased over the year by specifying the "premium adjusting rate" or "insurance capital" in the contract in order to assure the value for the customer. JEL Classification: M31, G22, C80.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله ارزش‌آفرینی برند, صنعت بیمه, بیمه عمر, رویکرد داده بنیاد

نویسندگان مقاله محمد رضایی |
دانشجوی دکتری تخصصی، گروه مدیریت بازرگانی،واحد امارات،دانشگاه آزاد اسلامی،دبی،امارات متحده عربی

فریدون رهنما رودپشتی |
استاد،گروه حسابداری، واحد علوم وتحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران. (نویسنده مسئول)

حمید رضا سعید نیا |
دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران

زهرا علی پور درویش |
دانشیار، گروه مدیریت دولتی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی،تهران، ایران


نشانی اینترنتی https://ijir.irc.ac.ir/article_108528_cc425a4fec02c0e905113374b6e21f18.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات