این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهشنامه بیمه، جلد ۹، شماره ۳، صفحات ۱۵۷-۱۸۴

عنوان فارسی تدوین و ارائه الگوی برند کارفرما در شرکت‌های بیمه
چکیده فارسی مقاله هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی و ارائه الگوی برندسازی کارفرما در شرکت‌های بیمه خصوصی ایرانی انجام شده است.روش‌شناسی: این پژوهش از نظر هدف کاربردی با رویکرد توسعه­ای بود که برای جمع‌آوری داده‌ها از دو ابزار مصاحبه و پرسشنامه استفاده نمود. خبرگان پژوهش از 22 نفر از افراد با سابقه فعالیت در صنعت بیمه و مدیران ارشد شرکت‌های فعال بیمه‌ای در حوزه سرمایه انسانی تشکیل شده بود. یافته‌ها: تحلیل داده­ها طی سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی بیانگر 16 مقوله کلی در قالب مدل پارادایمی‌ شامل شرایط علی، مقوله­محوری شایسته‌گرایی، استراتژی‌های استقرار، عامل‌های زمینه‌ای، شرایط مداخله­گر، شرایط تسهیل­کننده و پیامدهای فرایند الگوی برندینگ کارفرما در شرکت‌های بیمه خصوصی بود که روابط بین ابعاد مختلف را انعکاس می‌داد.نتیجه‌گیری: نتایج نشان داد برندسازی کارفرما در شرکت­های بیمه بر مبنای تعادل کار و زندگی، پاداش و مزایا، مسؤولیت اجتماعی، قدرت برند سازمان، برندسازی داخلی، محیط کاری، شایستگی­های فردی و تخصصی، فرهنگ و محیط سازمانی تحقق می­یابد.طبقه‌بندی موضوعی: G22, M21, M31.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله برندسازی کارفرما، شرکت‌های بیمه، نظریه داده بنیاد، شایسته‌گرایی،

عنوان انگلیسی Providing employ er branding pattern in private insurance companies
چکیده انگلیسی مقاله Objective: The main purpose of this study was to investigate and provide a model for employer branding in Iranian private insurance companies. Methodology: This study is a qualitative and applied research. In-depth interviews and the questionnaire were used to collect data. Twenty- two insurance industry experts including human resources managers of insurance companies participated in this study. Findings: The three stages of open coding, axial coding and selective coding indicated 16 general categories that in paradigm model included: causal conditions, axial category of competency, deployment strategies, contextual factors, and confounding conditions and facilitating conditions. The implications of the process of employer branding paradigm in insurance companies reflect the relationships between its various dimensions. Conclusion: Employer branding in insurance companies is based on work-life balance, rewards and benefits, social responsibility, organizational brand strength, internal branding, work environment, individual and professional competencies, culture and organizational environment.JEL: G22, M21, M31
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله برندسازی کارفرما, شرکت‌های بیمه, نظریه داده بنیاد, شایسته‌گرایی

نویسندگان مقاله منیژه یادگاری |
دانشجوی دکترای مدیریت دولتی، گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه

تورج مجیبی |
دانشیار گروه مدیریت دولتی دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه (نویسنده مسؤول).

نیلوفر ایمان خان |
دانشیار گروه مدیریت بازرگانی دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه.

سید علی مهدی زاده اشرفی |
دانشیار گروه مدیریت دولتی دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه.


نشانی اینترنتی https://ijir.irc.ac.ir/article_120865_d31d186cfbdfcdc7dec311e38256d1ab.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات