این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهشنامه علوم سیاسی، جلد ۱۴، شماره ۴، صفحات ۷-۳۶

عنوان فارسی فراترکیب متغیرهای گفتمان های استعاری مدیریتی رؤسای جمهور ایران در رقابت های انتخاباتی
چکیده فارسی مقاله هدف: هدف از مطالعه حاضر، بررسی گفتمانهای استعاری مدیریتی روسای قوه مجریه در رقابتهای انتخاباتی در سه دهه اخیر بوده است که در قالب 4 مقوله (گفتمانهای استعاری ساختاری، جهتی، وجودی، انتقادی) دسته بندی و ارائه شده است. روش : این مطالعه از نوع تحلیلی – توصیفی بوده و با توجه به روش اجرا ، مطالعه فرا ترکیب تلقی می گردد. جامعه آماری این مطالعه تمام مقالات معتبر قابل دسترس در سایت های الکترونیکی "گوگل"، "مگیران"، "ساینس دایرکت" در بازه زمانی 1994 تا 2018 بوده که محقق با استفاده از روش فرا ترکیب بازنگری دقیق و عمیق در موضوع انجام داده است و ابعاد و مولفه های تاثیر گذار، از روش تحلیل محتوا و شاخص کاپا و همچنین جهت اولویت بندی شاخص ها از روش آنتروپی شانون استفاده شد. نتایج حاکی از آنست که استفاده ازکلام استعاری توسط نامزدهاای انتخاباتی نه تنها وسیله برای بیان نظرات و پیشنهادات و اهداف آنها می باشد بلکه تاثیر مستقیمی بر ذهن مردم جهت انتخاب و رای دادن به کاندید مورد نظر دارد. همچنین برای تصمیم گیری قابل اتکا پیشنهاد می شود تحقیقات بیشتری با روش تحقیق مناسب انجام گیرد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله گفتمان استعاری، انتخابات، تبلیغات، ریاست جمهوری، ایران،

عنوان انگلیسی Beyond composition, discourse, structural metaphor, directional, existential, critical
چکیده انگلیسی مقاله Objective: The aim of the present study was to investigate the metaphorical managerial discourses of the heads of executive branches in the last three decades, which have been categorized and presented in the form of 4 categories (structural, directional, existential, critical metaphorical discourses). Method: This study is of analytical-descriptive type and according to the implementation method, it is considered as a hybrid study. The statistical population of this study is all valid articles available on the electronic sites "Google", "Magiran", "Science Direct" in the period 1994 to 2018, which the researcher has used to carefully and deeply review the subject using meta-combination method. For this purpose, 49 suitable articles were identified from the mass of original articles. In order to analyze the selected articles, constituent concepts, dimensions and influential components, the content analysis method and Kapa index and also to prioritize the indicators, Shannon's entropy method was used. Results: Research has shown that in election campaigns, candidates use various propaganda tricks to explain and justify their ideas, and one of the main requirements for winning the presidential election is to pay full attention to the methods, styles and tactics that candidates can use. Use.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله گفتمان استعاری, انتخابات, تبلیغات, ریاست جمهوری, ایران

نویسندگان مقاله علیرضا بناگر |
هیئت علمی

داوود کیاکجوری |
گروه مدیریت،واحد چالوس، دانشگاه آزاد اسلامی، چالوس، ایران

سعید اسلامی |
گروه علوم سیاسی، چالوس، دانشگاه ازاد، چالوس، ایران

محمد جواد تقی پوریان |
دانشکده مدیریت و حسابداری، گروه مدیریت دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی، چالوس، مازندران، ایران


نشانی اینترنتی http://www.ipsajournal.ir/article_386_d5ce6da875b41e4bfda8390374c9d261.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات