این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
کارآفرینی در کشاورزی، جلد ۹، شماره ۲، صفحات ۹۵-۱۱۲

عنوان فارسی واکاوی رفتار نوآورانه دانشجویان آموزشکده کشاورزی شهرستان ساری
چکیده فارسی مقاله تحقیق حاضر به بررسی رفتار نوآورانۀ دانشجویان آموزشکدۀ کشاورزی شهرستان ساری در استان مازندران پراخته است. این تحقیق توصیفی- پیمایشی بوده و جامعۀ آماری آن را 433 نفر تشکیل داده‌اند. به طوری که 206 نفر از آن‌ها بر مبنی جدول کرجسی مورگان به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. ابزار سنجش تحقیق پرسشنامه محقق‌ساخته بود که رفتار نوآورانه در آن با 32 گویه در قالب سه بعد کشف ایده، خلق ایده و پشتیبانی ایده، سنجش شد. پس از جمع‌آوری و دسته‌بندی داده‌ها، از روش آمار توصیفی و استنباطی در محیط نرم‌افزار SPSS21 جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد، بین ابعاد مختلف رفتار نوآورانه در سطح 99 درصد اطمینان رابطۀ مثبت و معنی‌داری وجود دارد. یافته‌ها حاکی از آن است، بین رفتار نوآورانه و ترم در حال تحصیل دانشجویان، رابطۀ مثبت و معنی‌داری وجود دارد. مقایسه رفتار نوآورانه دانشجویان در گروه‌های مختلف نشان داد، رفتار نوآورانه در گروه‌های جنسیت، مقطع تحصیلی، داشتن شغل، دارا بودن سابقۀ نوآوری و کارآفرینی و همچنین رشته‌های تحصیلی مختلف، تفاوت معنی‌داری داشته است. با توجه به نتایج به دست آمده، پیشنهاد می‌گردد مراکز آموزشی از جمله موسسات و مراکز آموزش عالی با در دسترس قرار دادن امکانات و زیرساخت‌های آموزشی زمینۀ تولید و توسعه ایده ها را برای دانشجویان فراهم نمایند تا بدینوسیله زمینه تقویت و گسترش فرهنگ کارآفرینی، هموار گردد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله دانشجو، خلاقیت، نوآوری، ارتقاء ایده، حمایت از ایده،

عنوان انگلیسی Analysis of the innovative behavior in students of Sari Agricultural College
چکیده انگلیسی مقاله The present study examines the innovative behavior of students of agricultural schools in Sari city in Mazandaran province. This is a descriptive-survey study. The statistical population was composed of 433 students, out of which 206 students were selected on the basis of Krejcie and Morgan table. The research tool was a researcher-made questionnaire in which innovative behavior was measured by 32 items in the form of three dimensions of idea discovery, idea creation and idea support. Descriptive and inferential statistical methods were used in SPSS21. The results showed that there is a positive and significant relationship between different dimensions of innovative behavior at the level of 99% confidence. Findings indicate that there is a positive and significant relationship between innovative behavior and students' semester. Comparison of innovative behavior of students in different groups showed that innovative behavior in the groups of gender, level of education, having a job, having a history of innovation and entrepreneurship, as well as different fields of study, had a significant difference. According to the results, it is suggested that educational centers, including institutions and centers of higher education, by providing educational facilities and infrastructure to provide the ground for the production of ideas to pave the way for the development and strengthening of entrepreneurial culture. It is suggested that educational centers, including institutions and higher education centers, by providing educational facilities and infrastructure, supply the ground for creating and developing ideas for students, in order to strengthen and expand the entrepreneurial culture.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله دانشجو, خلاقیت, نوآوری, ارتقاء ایده, حمایت از ایده

نویسندگان مقاله فاطمه سلیلی |
کارشناسی ارشد، گروه ترویج و آموزش کشاورزی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران

امیر احمدپور |
دانشیار، گروه ترویج و آموزش کشاورزی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران

محمدرضا شهرکی |
کارشناس ارشد اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان، ایران


نشانی اینترنتی https://jead.gau.ac.ir/article_6052_6d37bf7806b590ef6294b9ee24c96214.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات