این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
کارآفرینی در کشاورزی
، جلد ۸، شماره ۳، صفحات ۱۱۳-۱۳۰
عنوان فارسی
بررسی اثربخشی روشهای آموزش کارآفرینی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
چکیده فارسی مقاله
کلید موفقیت در آموزش کارآفرینی، شناسائی اثربخشترین روش برای ارتقاء دانش و مهارتهای مورد نیاز در بین دانشجویان است. با بررسی اثربخشی روشهای مختلف آموزش کارآفرینی میتوان درک عمیقتری در خصوص انتخاب روشهای مؤثر، در بهبود نیازهای آموزشی دانشجویان و همچنین ایجاد تنوع در تکنیکهای آموزشی ایجاد کرد. بنابراین، هدف از این مطالعه بررسی اثربخشی روشهای آموزش کارآفرینی برای دانشجویان در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و ارائه توصیهها و دستورالعملهای بهبود است. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویانی بود که درس کارآفرینی را طی سالهای 1395 تا 1398 گذرانده بودند. با انجام یک مطالعه پیمایشی و گردآوری اطلاعات از 241 نفر از دانشجویان، اثربخشی 19 روش آموزشی که در درس کارآفرینی تجربه شده بود بررسی شد. نتایج نشان داد که روشهای مطالعه جزوه درسی و انواع بازدیدهای علمی از کسبوکارهای مرتبط بخش کشاورزی و منابع طبیعی و همچنین صنعتی، مشارکت در رویدادهای برگزارشده توسط مرکز کارآفرینی دانشگاه و سخنرانی کارآفرینان مدعو در کلاس درس بیشتر استفاده شده است. در بین این روشها جزوه درسی کمترین میزان اثربخشی را داشته است اما دانشجویان معتقد بودند که بازدیدهای علمی، سخنران مهمان و فعالیت در عملی در پارک کسبوکار اثربخشی قابل توجهی در ارتقاء دانش و مهارت آنها داشته است. نتایج آزمون ویلکاکسون نشان داد شکاف نمره وضعیت موجود و میزان اثربخشی قابل توجه بود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تدریس کارآفرینی، روشهای تدریس، یادگیری کارآفرینی، دانشجویان دانشگاه،
عنوان انگلیسی
Evaluation of the effectiveness of entrepreneurship education methods in Gorgan University of Agricultural Sciences and Natural Resources
چکیده انگلیسی مقاله
The key to success in entrepreneurship education is identifying the most effective way to enhance the required knowledge and skills among students. By examining the effectiveness of different methods of entrepreneurship education, a deeper understanding of the choice of effective methods can be created to improve the educational needs of students and also to create diversity in educational techniques. Therefore, the purpose of this study is to investigate the effectiveness of entrepreneurship education methods for students at Gorgan University of Agricultural Sciences and Natural Resources and to provide recommendations and guidelines for improvement. The target population included all students who had passed the entrepreneurship course during the years 2016 to 2019. By conducting a survey study and collecting data from 241 students, the effectiveness of 19 teached educational methods in the entrepreneurship course was evaluated. The results showed that the methods of studying the textbook and various types of scientific visits to related businesses in agriculture and natural resources as well as industrial sectors, participation in events organized by the University Entrepreneurship Center and lectures by invited entrepreneurs in the classroom were used more. Among these methods, the textbook was the least effective, but the students believed that scientific visits, guest speakers, and activities in a business park had a significant effect on improving their knowledge and skills. The results of Wilcoxon test showed that the gap between the current status score and the effectiveness rate was significant.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
تدریس کارآفرینی, روشهای تدریس, یادگیری کارآفرینی, دانشجویان دانشگاه
نویسندگان مقاله
باهره گنابادی |
دانشجوی کارشناسی ارشد ترویج و آموزش کشاورزی، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، گرگان، ایران
غلامحسین عبداله زاده |
دانشیار، گروه ترویج و آموزش کشاورزی، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، گرگان، ایران
نشانی اینترنتی
https://jead.gau.ac.ir/article_5820_0251f8ef9e391d15a370de1b260c7ea5.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات