این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
کارآفرینی در کشاورزی، جلد ۸، شماره ۱، صفحات ۶۷-۸۴

عنوان فارسی ارائه چارچوبی برای بازاریابی دیجیتال در کارآفرینی کشاورزی
چکیده فارسی مقاله چکیدهتوسعه بازاریابی دیجیتال در دهه‌های اخیر ساختار بسیاری از مشاغل را با تغییر روبه رو کرده و به توسعه فعالیت‌های کارآفرینی و نوآوری در مشاغل کمک کرده است. با شیوع کووید 19 در جهان، توجه به بازاریابی دیجیتال بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت. اگرچه بازاریابی دیجیتال در سال‌های اخیر تأثیر گسترده‌ای بر فعالیت‌های تولیدی کشاورزان داشته است، با این حال بسیاری از کشاورزان از خدمات آن محروم هستند. ارائه مدل‌هایی برای بازاریابی دیجیتال در کارآفرینی کشاورزی می‌تواند در کاهش موانع کشاورزان در شبکه تجارت دیجیتال مورد توجه برنامه‌ریزان قرار گیرد. لذا مقاله حاضر با هدف ارائه چارچوبی برای بازاریابی دیجیتال در کارآفرینی کشاورزی و با روش مرور ادبیات پیشین انجام گرفت. بررسی‌ها نشان داد مدل بازاریابی دیجیتال محصولات کشاورزی شامل کارآفرین کشاورزی، فرآیند کارآفرینی و اکوسیستم کارآفرینی است. ویژگی‌ها و مهارت‌های کارآفرینانه طیفی از ویژگی‌های فردی تا صلاحیت‌ها و شایستگی‌ها را شامل شده و به عنوان موتور محرکه فرد عمل می‌کند. فرآیند کارآفرینی که تغییر در فرآیندهای موجود جهت دیجیتالی شدن را در برمی‌گیرد بر دیجیتالی‌ ‌سازی کسب و کار، محصول‌رسانی دیجیتال، بازاریابی و تبلیغات دیجیتال تأکید داشته و به منابع لازم برای استفاده از خدمات دیجیتال و آموزش و اطلاع‌رسانی برای افزایش مهارت‌های بازاریابی دیجیتال نیاز دارد. اکوسیستم کارآفرینی شامل زمینه اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی یک جامعه است که بر یک کسب و کار تأثیر می‌گذارد و حمایت‌های محیطی، ساختارهای نهادی، و زیرساخت‌ها را در برمی‌گیرد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله کلید واژه‌ها بازاریابی دیجیتال، کارآفرینی، محصولات کشاورزی، فناوری اطلاعات و ارتباطات،

عنوان انگلیسی Provide a framework for digital marketing in agricultural entrepreneurship
چکیده انگلیسی مقاله AbstractThe development of digital marketing in recent decades has changed the structure of many businesses and has helped to develop entrepreneurial activities and business innovation. With the spread of Covid 19 around the world, attention to digital marketing has become increasingly important. Although digital marketing has had a far-reaching impact on farmers' productive activities in recent years, many farmers are still deprived of its services. Providing models for digital marketing in agricultural entrepreneurship can be considered by planners in reducing barriers for farmers in the digital trade network. . Therefore, the present article was conducted with the aim of providing a framework for digital marketing in agricultural entrepreneurship using the previous literature review method. Studies have shown that the digital marketing model of agricultural products includes the agricultural entrepreneur, the entrepreneurial process and the entrepreneurial ecosystem. Entrepreneurial traits and skills include a range of personal characteristics to competencies and competencies and act as the driving force of the individual. The entrepreneurial process, which involves changing existing processes for digitalization, emphasizes business digitalisation, digital product delivery, marketing, and digital advertising, and provides the resources needed to use digital services and education and information. Needed to enhance digital marketing skills. The entrepreneurial ecosystem includes the social, cultural, economic, and political context of a society that affects a business and includes environmental support, institutional structures, and infrastructure
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله کلید واژه‌ها بازاریابی دیجیتال, کارآفرینی, محصولات کشاورزی, فناوری اطلاعات و ارتباطات

نویسندگان مقاله فریبرز کرمی فرد |
دانشجوی کارشناسی ارشد توسعه روستایی، گروه ترویج و آموزش کشاورزی، دانشکده کشاورزی، دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایران

فرحناز رستمی قبادی |
استادیار، گروه ترویج و آموزش کشاورزی، دانشکده کشاورزی، دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایران

شهپر گراوندی |
استادیار، گروه ترویج و آموزش کشاورزی، دانشکده کشاورزی، دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایران


نشانی اینترنتی https://jead.gau.ac.ir/article_5621_32e89d1a33a0b10f580048c787c8cf3c.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات