این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
کارآفرینی در کشاورزی، جلد ۶، شماره ۴، صفحات ۸۷-۱۰۲

عنوان فارسی بررسی و تحلیل ابعاد بازاریابی کارآفرینانه
چکیده فارسی مقاله چکیده بازاریابی کارآفرینانه به عنوان یک مفهوم اجتماعی، نقطه مشترک دو حوزه بازاریابی و کارآفرینی است و دارای ابعاد مختلفی است. با توجه به اهمیت شناخت ابعاد بازاریابی در فراهم نمودن زمینه‌های رشد و توسعه‌ی کسب و کارها، هدف اصلی این مقاله که مبتنی بر مرور ادبیات نظری و تجربی مرتبط با موضوع می‌باشد، تحلیل و ارائه‌ی مهم‌ترین ابعاد بازاریابی کارآفرینانه است. بر اساس نتایج تحقیق مهم‌ترین ابعاد بازاریابی کارآفرینانه شامل هفت مورد زیر می باشد: ریسک‌پذیری، پیشگام بودن، فرصت محوری، ایجاد ارزش، نوآوری، مشتری‌گرایی و استفاده کردن از منابع. همچنین توصیه می‌شود با الگوبرداری از تجربیات موفق دیگر کشورها، برگزاری دوره‌ها و همایش‌ها جهت معرفی اهمیت ابعاد بازاریابی کارآفرینانه به مدیران کسب و کارها، توسعه‌ی صنعت بیمه، ایجاد رشته‌های بازاریابی و کارآفرینی در دانشگاه‌ها، ارائه‌ی خدمات حمایتی به کارآفرینان و برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های عرضه‌ مستقیم محصولات تولیدی به توسعه بازاریابی کارآفرینانه و نیز توسعه کسب و کارها کمک شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله بازاریابی کارآفرینانه، ابعاد بازاریابی، کسب و کارهای کوچک، مدل بازاریابی،

عنوان انگلیسی Investigating and analyzing the dimensions of entrepreneurial marketing
چکیده انگلیسی مقاله Abstract Entrepreneurial marketing as a social concept is the common point of the two fields of marketing and entrepreneurship and has different dimensions. Regarding the importance of recognizing the dimensions of marketing in order to provide the contexts for growth and development of the business, the main purpose of this article, which is based on reviewing the theoretical and empirical literature related to the subject, was to analyze and show the most important dimensions of entrepreneurial marketing. According to the research results, the most important dimensions of entrepreneurial marketing include seven items: risk-taking, being a pioneer, opportunity-oriented, value creation, innovation, customer orientation and resource use.It is also recommended that; According the successful experiences of other countries, holding courses and conferences to introduce the importance of entrepreneurial marketing to business managers, developing the insurance industry, creating marketing and entrepreneurship courses in universities, providing support services to entrepreneurs and holding festivals and exhibitions of direct supply of manufactured products to help develop entrepreneurial marketing as well as business development.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله بازاریابی کارآفرینانه, ابعاد بازاریابی, کسب و کارهای کوچک, مدل بازاریابی

نویسندگان مقاله بابک لرستانی |
کارشناس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه

فرحناز رستمی قبادی |
دانشگاه رازی کرمانشاه

نعمت اله شیری |
گروه کارآفرینی و توسعه روستایی، دانشگاه ایلام

مژگان خوش مرام |
دانشگاه رازیگروه کارآفرینی و توسعه روستایی


نشانی اینترنتی https://jead.gau.ac.ir/article_5420_76e39b6b31c299065048c72fa0f4996a.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات