این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 4 دی 1404
مدیریت صنعتی
، جلد ۱۳، شماره ۴، صفحات ۵۵۹-۵۷۹
عنوان فارسی
طراحی چارچوب توسعه محصول جدید با رویکرد بانکداری دیجیتال (نمونهپژوهی: بانک ملت)
چکیده فارسی مقاله
هدف: وجود رقابت شدید بین کسبوکارها موجب شده است که به توسعه محصول جدید بیشتر توجه شود. بنابراین، هدف از اجرای این پژوهش، طراحی چارچوب توسعه محصول جدید با رویکرد بانکداری دیجیتال در بانک ملت است. روش: پژوهش از نوع توصیفی میدانی، کیفی و کاربردی است. راهبرد، نظریهپردازی دادهبنیاد است. مشارکتکنندگان، مدیران سطوح مختلف بانک ملت و دانشگاهی هستند. رویکرد نمونهگیری هدفمند بود که تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت و اشباع نظری با نمونه 12نفره میسر شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها، از روش استراوس و کوربین در نرمافزار اطلس تی 7 ، با سه فن کدگذاری: کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی استفاده شد. یافتهها: 122 کد نهایی از بررسی 12 مصاحبه بهدست آمد. مدل اولیه در قالب 6 عامل برای توسعه محصول جدید با رویکرد بانکداری دیجیتال شناسایی شد: عوامل پیشران (علل درونسازمانی و برونسازمانی)، توسعه محصول جدید دیجیتال (برنامهریزی، توسعه و ارزیابی محصول جدید)، استراتژیها (نفوذ در بازار، متنوعسازی، توسعه بازار، توسعه محصول جدید)، پیامدها (مشتری، سازمانی، بازار و اقتصادی) و دو عامل مداخلهگر (محیطی، مدیریتی و سازمانی) و زمینهای (فرهنگ، سیاسی ـ قانونی، موانع فرایندی، ویژگیهای سازمان و زمینه محیطی) تدوین شد. نتیجهگیری: با استفاده از مدل توسعه محصول جدید با رویکرد بانکداری دیجیتال ارائه شده، میتوان منطبق بر نیاز مشتری، محصول جدید را ارائه کرد. همچنین امکانسنجی و ارزیابی بازار هدف در صورت بررسی علمی آن میتواند موفقیت توسعه محصول جدید را به همراه داشته باشد و هم رضایت مشتری و هم بهرهوری و مزیت رقابتی را برای بانک به ارمغان آورد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
بانکداری دیجیتال،بانک ملت،توسعه محصول،محصول جدید،محصول دیجیتال،
عنوان انگلیسی
Designing a Framework of New Product Development for Digital Banking: A Case study of Bank Mellat
چکیده انگلیسی مقاله
Objective: The serious competition among businesses has given more attention to new product development. Therefore, the purpose of this study is to design a new product development framework relying on the digital banking approach applied by Mellat Bank. Methods: This is a qualitative, descriptive, and applied study, conducted based on the grounded theory. Interviews were conducted with 12 managers of different levels of Mellat Bank and university professors with sufficient experience in the field of new digital product development. Data was gathered by purposeful sampling until theoretical saturation with the help of Version 7 of Atlas T software. Strauss and Corbin's method along with the three techniques of open coding, axial coding, and selective coding were used to analyze the data. Results: A total of 122 final codes were obtained from the 12 conducted interviews. The initial model, including 6 factors for new product development with a digital banking approach, was identified: driving factors (internal and external causes), new digital product development (new product development, planning, and evaluation), strategies (influence on the market, diversification, market development, new and innovative product development), outcomes (customers as well as organizational, market and economic outcomes), intervening factors (environmental, managerial and organizational) and contextual factors (culture, political and legal, process barriers), organizational characteristics and environmental context) were compiled. Conclusion: Through the new product development model with digital banking approach, the new products can be presented according to the customers’ needs. Also, feasibility and evaluation of the target market, if scientifically reviewed, can lead to the success of new product development, which will bring both customer satisfaction and productivity as well as competitive advantage to the bank.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
بانکداری دیجیتال,بانک ملت,توسعه محصول,محصول جدید,محصول دیجیتال
نویسندگان مقاله
علیرضا طجرلو |
دانشجوی دکتری، گروه مدیریت بازرگانی، پردیس البرز دانشگاه تهران، تهران، ایران.
منوچهر انصاری |
دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
علی دیواندری |
استاد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
مسعود کیماسی |
استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
نشانی اینترنتی
https://imj.ut.ac.ir/article_86451_d857be42c14150a7e1a8814a9165083f.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات