این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 3 دی 1404
مدیریت صنعتی
، جلد ۱۲، شماره ۱، صفحات ۴۷-۸۱
عنوان فارسی
توسعه مدل دوهدفه یکپارچه زمانبندی زنجیره تأمین سبز: تولید، توزیع و مسیریابی با وسیله نقلیه ناهمگن و پنجرههای زمانی مشتریان
چکیده فارسی مقاله
هدف: در این پژوهش مسئله یکپارچه زمانبندی زنجیره تأمین با تعیین واگذاری موعد تحویل، زمانبندی سفارشها روی یک ماشین در یک سیستم تولیدی و ارسال بهصورت دستهای، واگذاری به چندین وسیله حملونقل ناهمگن با توجه به ظرفیت و در نهایت، تحویل سفارشها به مشتریان در پنجره زمانی با هدف کمینهکردن کل هزینههای توزیع سفارشها و هزینههای ثابت و متغیر سوخت و انتشار کربن وسیله نقلیه و کل زمان دیرکرد سفارشهای مشتریان است. روش: مدل برنامهریزی مسئله بیانشده یک مدل ریاضی عدد صحیح غیرخطی مختلط بوده و برای حل آن از الگوریتمهای فرابتکاری چندهدفه MOPSO و NSGA-II بهره گرفته شده است. بهمنظور مقایسه دقیقتر نتایج حاصل از معیارهای عملکردی، از تحلیل آماری t زوجی در سطح اطمینان 95 درصد و 05/0 استفاده شد. یافتهها: نتایج حل حاصل از الگوریتمها و تحلیل آماری در سطح اطمینان 95، نشاندهنده عملکرد مناسب الگوریتم NSGA-II است، از این رو الگوریتم NSGA-II، برای مدل پیشنهادی، کارایی مناسبتری دارد. نتیجهگیری: این پژوهش به کاهش هزینههای تولید، توزیع، نگهداری موجودی و مصرف سوخت منجر میشود. همچنین میتوان به کمک این مسئله، موجودی محصولات و هزینههای نگهداری را کاهش داد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
زمانبندی زنجیره تأمین سبز،مسئله یکپارچه تولید و توزیع،زمانبندی تولید،مسیریابی وسیله نقلیه ناهمگن،تحویل دستهای،پنجرههای زمانی مشتریان،
عنوان انگلیسی
Development of Integrated Multi-objective Green Supply Chain Scheduling Model: Production, Distribution and Heterogeneous Vehicle Routing with Customer Time Windows
چکیده انگلیسی مقاله
Objective: In this study, different ways of delivering goods to customers are created and therefore the vehicle routing decisions are added to this issue. In this case, customers must be divided into clusters and each customer assigned to one means of transportation in order to minimize the cost of orders between customers. In this study, the problem of integrated supply chain scheduling is determined by timely delivery of orders, scheduling orders on a machine in a manufacturing system and batch shipment, allocation to multiple heterogeneous transport modes according to capacity, and finally order delivery. To customers in the time window, it aims to minimize the total cost of distributing orders and the constant and variable costs of fuel and carbon emissions of the vehicle and the total time delay of customer orders. Methods: The problem programming model is a mathematical model of complex nonlinear integer and has been used for solving multi-objective meta-algorithms MOPSO and NSGA-II. Results: The results show that NSGA-II algorithm performs well. Conclusion: This research reduces the costs of production, distribution, inventory maintenance and fuel consumption. It can also help reduce product inventory and maintenance costs.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
زمانبندی زنجیره تأمین سبز,مسئله یکپارچه تولید و توزیع,زمانبندی تولید,مسیریابی وسیله نقلیه ناهمگن,تحویل دستهای,پنجرههای زمانی مشتریان
نویسندگان مقاله
ملیحه گنجی |
دانشجوی دکتری، گروه مهندسی صنایع، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
حامد کاظمی پور |
استادیار، گروه مهندسی صنایع، واحد تهران مرکز ، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
سید محمد حاجی مولانا |
استادیار، گروه مهندسی صنایع، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
سید مجتبی سجادی |
دانشیار، گروه کسب و کار جدید، دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://imj.ut.ac.ir/article_78097_49e9b2731c2308b6c70bf23fceb54d27.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات