این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فرهنگ سازمانی، جلد ۲۰، شماره ۲، صفحات ۳۷۵-۳۹۹

عنوان فارسی عملکرد شغلی: واکاوی نقش ارزش‌های سازمانی و رضایت از ارتباطات بر مالکیت روانشناختی پرستاران
چکیده فارسی مقاله پرستاران، به عنوان بزرگ‌ترین منبع نیروی انسانی در بخش بهداشت و درمان، جایگاه ویژه‌ای در امور درمانی دارند و عملکرد آنان فعالیتی اثربخش با مراقبت مستقیم بیمار تعریف می‌شود. بنابراین، هدف پژوهش حاضر واکاوی نقش ارزش‌های سازمانی و رضایت از ارتباطات با میانجیگری مالکیت روانشناختی بر عملکرد شغلی پرستاران بود. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و با توجه به نحوه گردآوری داده‌ها توصیفی‌ـ همبستگی مبتنی بر مدل‌یابی معادلات ساختاری است. جامعه آماری تحقیق حاضر همه پرستاران بیمارستان سیدالشهدا(ع) شهر ارومیه به تعداد 265 نفر بود که با استفاده از جدول کرجسی و مورگان تعداد 155 نفر به عنوان نمونه آماری با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای نسبتی انتخاب شد. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده شد و پس از محاسبه روایی و پایایی ابزارها تجزیه‌وتحلیل توصیفی و استنباطی داده‌ها با استفاده از نرم‌افزارهای SPSS22 و PLS3 انجام گرفت. نتیجه تجزیه‌وتحلیل داده‌ها نشان داد ارزش‌های سازمانی و رضایت از ارتباطات بر مالکیت روانشناختی تأثیر مثبت و معنادار و ارزش‌های سازمانی و رضایت از ارتباطات با میانجیگری مالکیت بر عملکرد شغلی پرستاران تأثیر مثبت و معنادار دارند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ارزش‌های سازمانی،پرستار،رضایت از ارتباطات،عملکرد شغلی،مالکیت روانشناختی،

عنوان انگلیسی Job Performance: Exploring the Role of Organizational Values and Communication Satisfaction in Nurses’ Psychological Ownership
چکیده انگلیسی مقاله As the largest source of human resource in the health sector, nurses have a special position in the medical arena, and the effectiveness of their performance is defined through their direct caretaking of the patients. Therefore, the purpose of the study at hand was to explore the role of organizational values and communication satisfaction through the mediating role of psychological ownership in nurses’ professional performance. This study was applied in terms of purpose and descriptive-correlational in terms of data collection and analysis method (using structural equation modeling). The statistical population involved all the 265 nurses at Sayyid al-Shuhada (a) hospital in Urmia city. Using Krejcie and Morgan table, the sample size was determined to be 155. The participants were then selected through relative stratified random sampling method. In order to collect data, questionnaires were used. After confirmation of the reliability and validity of the instruments, the descriptive and inferential analyses of the data were carried out using SPSS 22 and PLS3 software packages. The results of data analysis showed that organizational values and communication satisfaction have significant, positive effects on psychological ownership, and organizational values and communication values have positive, significant effects on nurses’ job performance through the mediating role of psychological ownership.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله ارزش‏های سازمانی,پرستار,رضایت از ارتباطات,عملکرد شغلی,مالکیت روانشناختی

نویسندگان مقاله عزیزه پاشایی یوسف کندی |
دانشجوی دکتری، دانشکدة ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران

محمد حسنی |
استاد، دانشکدة ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران


نشانی اینترنتی https://jomc.ut.ac.ir/article_83801_557892c85672386517fea5662e3f490e.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات