این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فرهنگ سازمانی، جلد ۲۰، شماره ۱، صفحات ۳۹-۶۹

عنوان فارسی بررسی عکس‌العمل مخاطب به بازاریابی سبز با لحاظ نقش ادراک از شخصیت
چکیده فارسی مقاله تحقیق حاضر به بررسی عکس‌العمل مخاطب فعالیت‌های بازاریابی سبز با لحاظ نقش ادراک از شخصیت برند خرده‌فروشی پرداخته است. نمونه آماری شامل 458 نفر از مشتریان هایپراستار بودند که در معرض و مخاطب فعالیت‌های بازاریابی سبز شرکت بوده‌اند. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه استفاده شد و پایایی پرسشنامه با یک مرحله پیش‌آزمون در یک نمونه 30 تایی ‌اندازه‌گیری شد. جهت بررسی مدل‌های ‌اندازه‌گیری متغیرهای تحقیق و آزمون فرضیات از نرم‌افزار 22Amos و روش‌های آماری تحلیل عاملی تأییدی و ‌مدل‌سازی معادلات ساختاری استفاده شد. در این تحقیق متغیرهای نگرش، اعتماد، رضایت، و قصد خرید تحت عنوان سازه عکس‌العمل مخاطب ‌مفهوم‌سازی شد. نتایج تحقیق نشان داد بازاریابی سبز با واسطه ادراک از شخصیت بر عکس‌العمل ‌تأثیر دارد. اما ‌تأثیر مستقیم و بدون واسطه بازاریابی سبز بر عکس‌العمل مورد تأیید قرار نگرفت. همچنین در الگوی روابط بین متغیرهای عکس‌العمل مخاطب، ‌تأثیر رضایت بر اعتماد، اعتماد بر نگرش و قصد خرید، و بالاخره نگرش بر قصد خرید تأیید و ‌تأثیر رضایت بر نگرش رد شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله آمیخته بازاریابی سبز،ادراک از شخصیت،عکس‌العمل مخاطب،

عنوان انگلیسی An Investigation of Audience Reaction to Green Marketing Considering the Role of Personality Perception
چکیده انگلیسی مقاله This research investigates the reaction of green marketing activities audience to suchlike activities considering the mediating role of retailer brand personality perception. The sample consisted of 458 customers of Hyperstar that were exposed to and audited by the company's green marketing activities. A questionnaire was used to collect data, the reliability of which was measured by a pre-test taken by a sample of 30 customers. The measurement models were examined and the hypotheses were tested using statistical techniques including confirmatory factor analysis and structural equation modeling in Amos 22 software. The variables of attitude, trust, satisfaction, and purchase intention were conceptualized as audience reaction construct. The results of the study showed that green marketing affects reaction indirectly through personality perception; however, the direct impact of green marketing on the reaction was not confirmed. Moreover, in relationships among audience reaction variables, the impacts of satisfaction on trust, trust on attitude and purchase intention, and attitude on purchase intention were confirmed, while the impact of satisfaction on attitude was rejected.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله آمیختة بازاریابی سبز,ادراک از شخصیت,عکس‌العمل مخاطب

نویسندگان مقاله مرتضی سلطانی |
استادیار، گروه مدیریت صنعتی و فناوری، دانشکدة مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی، دانشگاه تهران، قم، ایران

حسین خنیفر |
استاد، گروه مدیریت، دانشکدة مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران

سعیده صیادی |
کارشناس‌ارشد، دانشگاه تهران، تهران، ایران


نشانی اینترنتی https://jomc.ut.ac.ir/article_73760_2e69bc1bc39f26c6d716085c33e3d981.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات