این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۲۰، شماره ۱، صفحات ۱۰۱-۱۱۷
عنوان فارسی
طراحی مدل پیشرانهای نشاط کارکنان سازمانها با تکنیک فراترکیب
چکیده فارسی مقاله
هدف پژوهش حاضر شناسایی پیشرانهای مؤثر بر نشاط سازمانی کارکنان بود که به روش فراترکیب و با رویکرد ساندلوسکی و باروسو انجام گرفت. جامعه آماری شامل همه مقالات و پایاننامههای علمی و پژوهشی در حوزه نشاط بود که با مرور سیستماتیک تعداد 36 نمونه انتخاب و اعتبار آنها با برنامه مهارتهای ارزیابی حیاتی (CASP) مشخص شد. یافتههای پژوهش با تحلیل محتوا و استفاده از نرمافزار MAXQDA نسخه 2018 در قالب مدل پیشرانهای نشاط کارکنان، مشتمل بر 46 شاخص و 10 مؤلفه (شغلی، مدیریت و رهبری، رفاهی، زمینهای، فیزیولوژیکی، شخصیتی، اعتقادی، مهارتی، ارتباطات، رفتارهای شهروندی سازمانی) و 3 بعد (فردی، سازمانی، اجتماعی) به دست آمد. بر اساس نتایج حاصله مؤلفه زمینهای با 58/10 درصد، مؤلفه شخصیتی با 73/6 درصد، و شاخص معنادار بودن کار با 85/3 درصد دارای بیشترین فراوانی بودند. برای سنجش اعتبار مطالعه از ضریب کاپای کوهن استفاده شد. امید است مدیران با بهکارگیری نتایج پژوهش حاضر سهمی در ایجاد نشاط و سلامت روح و جسم کارکنان سازمانها در جهت تحقق وظیفه مسئولیت اجتماعی خود داشته باشند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تحلیل محتوا،تکنیک فراترکیب،نشاط سازمانی،نشاط کارکنان،
عنوان انگلیسی
Designing a Model for the Happiness Drivers of Organizations’ Employees Using Meta-analysis
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this study was to identify the drivers of employees’ organizational happiness using Sandelowski and Barroso approach to meta-analysis. The statistical population of the study included all scientific-research articles and theses in the happiness domain. Through systematic literature review, 36 cases were selected and their validity was confirmed using Critical Appraisal Skills Program (CASP). The data was analyzed using content analysis in MAXQDA software (version 2018). The results led to designing the model for the happiness drivers of organizations’ employees, which included 46 indices, 10 components (related to profession, management and leadership, welfare, context, physiology, personality, doctrines, skills, communications, and organizational citizenship behaviors), and 3 dimensions (i.e., individual, organizational, and social). Based on the obtained results, the context, personality, and job meaningfulness components had the highest frequency (10.58, 6.73, and 3.85 percent, respectively). In order to measure the validity of the study, Cohen’s kappa index was used. The findings of this study might be used by managers to create happiness and improve the mental and physical healthfulness of the organizations’ employees in order to fulfill their social responsibility.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
تحلیل محتوا,تکنیک فراترکیب,نشاط سازمانی,نشاط کارکنان
نویسندگان مقاله
فرانک معصومی نژاد |
دانشجوی دکتری مدیریت دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد چالوس، چالوس، ایران
بهزاد فرخ سرشت |
استادیار گروه مدیریت دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد چالوس، چالوس، ایران
سید مهدی الوانی |
استاد گروه مدیریت دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قزوین، قزوین، ایران
محمد جواد تقی پوریان گیلانی |
استادیار گروه مدیریت دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد چالوس، چالوس، ایران
نشانی اینترنتی
https://jomc.ut.ac.ir/article_79566_56627570b9a0f089f354fdb579487552.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات