این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۲۰، شماره ۱، صفحات ۱۶۵-۱۹۱
عنوان فارسی
ارائه مدل ارتباطی مدیران بازرگانی با افراد زیر مجموعه در فرهنگ اسلامی
چکیده فارسی مقاله
این پژوهش با هدف تبیین و تحلیل مؤلفههای ارتباطی مدیران با زیردستان در رویکرد دینی انجام شد. روش تحقیق کیفی بود که از رویکرد تحلیل مضمون به منظور استخراج مضامین مورد نیاز از منابع دینی مرتبط با ارتباطات استفاده شده است. جامعه آماری این تحقیق شامل کتب (قرآن کریم و نهجالبلاغه) و مقالات در حوزه اسلام و سیره معصومین(ع) بود. نمونه آماری نیز کتب و مقالات علمی در حوزه یادشده بودند. در مرحله نخست کدگذاری توصیفی به عنوان مضامین پایهای صورت گرفت و در مرحله کدگذاری تفسیری مضامین پایه طبقهبندی شد که آنها را مضامین سازماندهنده گویند. آخرین مرحله، تعیین مضمون فراگیر بود که همه مضامین پیشگفته را در بر میگیرد. در نهایت این پژوهش منجر به شناسایی 56 مضمون توصیفی و 18 مضمون سازماندهنده و 6 مضمون فراگیر شد. از مؤلفههای اصلی به تقویت سعه صدر، شایستهسالاری، و دوری از تکبر میتوان اشاره کرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ارتباطات،ارتباطات اسلامی،ارتباطات مؤثر،شایستهسالاری،
عنوان انگلیسی
The Explanation and Analysis of the Components of Manager-Subordinate Communication in Religious Propositions
چکیده انگلیسی مقاله
This study was carried out to explain and analyze the components of manager-subordinate communication from Islamic perspective. A qualitative thematic analysis was adopted to extract the required communication-related themes from religious sources. The statistical population of this study was comprised of books (including the Quran and Nahj al-balagha) and articles in the domain of Islam and the Infallibles’ (a) conduct, from which a sample of books and research articles were selected. In order to extract the themes, first the descriptive coding of basic themes was carried out. Then, in the interpretive coding stage, the basic themes were categorized into organizing themes. Finally, the determination of comprehensive themes – which covered all previous themes – was done. Data analysis led to the identification of 56 descriptive themes, 18 organizing themes, and 6 comprehensive themes. The main components included the enhancement of tolerance, meritocracy, and avoidance of arrogance.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
ارتباطات,ارتباطات اسلامی,ارتباطات مؤثر,شایستهسالاری
نویسندگان مقاله
محمد ایدی |
استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه ایلام، ایلام، ایران
زهرا حیدرنژاد |
کارشناسارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه ایلام، ایلام، ایران
فاطمه فاضل پور |
کارشناسارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه ایلام، ایلام، ایران
نشانی اینترنتی
https://jomc.ut.ac.ir/article_81921_9ef088159f6e60a2bd76ced6a869c3e2.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات